Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

U FBiH je na prometnicama dva posto neispravnih vozila

12. veljače 2016. u 07:00 0 komentara 103 prikaza
automobili

Prosječna starost putničkih automobila u FBiH je 17 godina, dok je najviše nepravilnosti prilikom tehničkih pregleda bilo na kočnicama, pokazali su podaci o izvršenim tehničkim pregledima vozila, koje je predstavio Institut za gospodarski inženjering - IPI d.o.o. Zenica.

Direktor Fuad Klisura iznio je podatak kako je prošle godine u BiH uvezeno 6300 novih vozila. U istom razdoblju Republika Srbija uvezla 21.670 automobila, dok ih je RH uvezla 33.715, i to samo u putničkom sektoru, dodajući kako je BiH po broju vozila na začelju. O broju i starosti vozila te o nadzoru stanica tehničkog pregleda govorili su i stručni suradnici Instituta Semir Selimović i Muhamed Barut. Od kada se krenulo s ovakvim statističkim pristupom, u 2007. bilo je oko 390.000 pregleda u FBiH, dok su u 2015. zabilježena 657.103 pregleda na 164 stanice, što pokazuje da se broj vozila postupno povećava.

- Bez obzira na to jesu li vozila prošla ili ne ekotest na stanicama tehničkog pregleda, zbog odluke Vijeća ministara da se može prodavati gorivo iz Bosanskog Broda koje sadrži mnogo sumpora, nije moguće ekotest proglasiti valjanim pa da se vozila isključuju na stanicama tehničkog pregleda, mišljenja je Selimović. Govoreći o broju vozila, kazao je kako je problem odjave vozila. Obveza da se vozilo odjavi za mjesec dana ne izvršava se, a zbog nepoštovanja te odredbe, podaci pokazuju kako u BiH ima oko milijun vozila, a stvarno stanje je za 20 do 25% manje.

Barut je kazao kako zabrinjava i starost autobusa i teretnih vozila, zbog čega smatra da bi trebalo ograničiti starost autobusa kojima se prevoze djeca. Prosječna starost vozila i voznog parka u FBiH je takva da je oko 28% vozila starije od 20 godina, dok je oko 34% vozila starosti između 10 i 15 godina, što pokazuje kako se u BiH uvoze vozila ove starosti, zbog čega bi trebalo, mišljenja je Barut, pooštriti kriterij uvoza vozila.

Na stanicama tehničkog pregleda najviše je evidentirano nepravilnosti na sustavima kočenja, i to 15.976, a 3074 su nepravilnosti na osovinama i kotačima, dok je u svjetlosnoj skupini evidentirano 3009 nepravilnosti. Kada se u obzir uzme podatak o broju obavljenih pregleda u 2015. i ukupnog broja neispravnih vozila na prvom i ponovljenom pregledu, u FBiH je 2% neispravnih vozila.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.