Ljubo Jurčić

"Turistima koji dolaze, sad kad je kuglica sladoleda dva i pol eura ili tri eura, Hrvatska je preskupa"

Ljubo Jurčić
Autori: N1, vecernji.ba
29.06.2023.
u 15:19

Uoči seone iz Vlade su najavili da će ova turistička sezona biti najbolja i najuspješnija. Jurčić očekuje da će po dolascima i noćenjima biti na razini 2019.

“Neće biti puno veća, po meni možda plus/minus dva posto u odnosu na 2019. Turistički rezultat određuje struktura turističke ponude, turistički proizvod. Mi imamo proizvod koji je masovno u kućnoj radinosti – sobe, kampovi – i mi imamo takve turiste i s takvim turistima ne možemo preći jednu granicu prihoda, potrošnja je po turistu. Ti turisti sada su srednji nivo turista, čak ne ni viši srednji i time je s jedne strane određena potrošnja”, rekao je Jurčić za N1.

“S druge strane, svi su najavljivali dobru sezonu, u koroni su izgubili prihode, prošle godine ih nisu nadoknadili i sad su svi očekivali dobru sezonu, a za to im trebaju zaposlenici. Da bi privukli zaposlenike moraju dati visoke plaće i onda moraju dići cijene. U današnje doba tehnologija cijene, osjećaj i iskustvo turista munjevito se, brzinom svjetlosti šire internetom pa se kaže je li Hrvatska skupa ili nije”, dodao je.

Analize rade i konzultanti i Vlada i Institut za turizam, ali Jurčić smatra da je to “na nivou studentskog rada, tek toliko da se radi”.

“Ne koriste se informacije da se vodi konstruktivna turistička politika. Vlada je išla linijom manjeg otpora u konceptu, dala je mali porez za kućni smještaj s jedne strane, a s druge pričamo kako dići složenost i kvalitetu turističkog prozivoda, a to su zdravstveni, sportski, kongresni turizam. Njih ne možete razvijati kada je kućni smještaj preko 50-60 posto, a hoteli su 20 posto”, kaže Jurčić.

Na pitanje postaje li hrvatski turizam preskup, Jurčić je odgovorio za N1.: “Za proizvod koji daje, ako cijene evo idu gore, on je za to društvo preskup. Potražnju za turizmom određuje dohodak turista. On gleda cijenu i prema dohotku određuje destinaciju. Zapadna Europa, njihov srednji ili viši dohodak to je za njih Hrvatska. Zato što su se navikli na takav proizvod. Kada bi Hrvatska digla kvalitetu prozivoda za nekoliko godina, pet-šest bi mogla privući privući dohodovnije turiste. Pitanje je što netko dobiva, ne samo na stolu, nego i okolišu. Možete imati hotel s 10 zvjezdica, ali ako je okoliš jedna zvjezdica gost neće doći i to je problem koji Hrvatska ima. Radi se strategija, no prema izjavama koje čujem, nema pomaka, ide se spontano, linijom manjeg otpora. Ne vidim iskorake. Turistima koji dolaze, sad kad je kuglica sladoleda dva i pol eura ili tri eura, to je njima preskupo”.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?