Pokazalo istraživanje

Stanovnici ove europske zemlje jedu premalo voća i povrća, ali piju prekomjerne količine alkohola

FREEPIK
17.06.2025.
u 19:35
Google icon Dodaj Večernji list među omiljene izvore na Googleu

Devet od 10 odraslih osoba prelazi preporučenu granicu za prerađeno meso. Više od osam od 10 ljudi pije alkohol, iako je konzumacija pala sa 193 ml/dan na 144 ml/dan od kada je studija provedena 2014-15

Belgijanci jedu premalo voća i povrća i piju prekomjerne količine alkohola, prema nacionalnom istraživanju o potrošnji hrane koje je proveo zdravstveni institut Sciensano, prenosi Belga.

Studija pokazuje da je konzumacija povrća, voća, vode, orašastih plodova, mahunarki, mliječnih proizvoda i ribe, a sve to povezano s pozitivnim utjecajima na zdravlje, i dalje daleko ispod preporuka Vrhovnog zdravstvenog vijeća.

Od odrasle populacije, samo sedam posto jede dovoljno povrća, a jedan od 10 ispunjava smjernice za voće. Istovremeno, unos proizvoda koji bi se trebali konzumirati umjereno, poput crvenog mesa, alkohola i zaslađenih pića, ostaje previsok.

Devet od 10 odraslih osoba prelazi preporučenu granicu za prerađeno meso. Više od osam od 10 ljudi pije alkohol, iako je konzumacija pala sa 193 ml/dan na 144 ml/dan od kada je studija provedena 2014-15. Postotak stanovništva koje pije alkohol također je neznatno opao u tom periodu.

Istraživanje također ukazuje na značajne razlike unutar populacije. Žene, osobe s višim nivoom obrazovanja i stanovnici Flandrije imaju tendenciju da jedu i piju više u skladu s prehrambenim preporukama. Ljudi u Valoniji piju više vode.

"Nažalost, broj pozitivnih promjena ostaje ograničen", kaže Isabelle Moyersoen, istraživačica u Sciensanu.

"Stvaranje okruženja u kojem je zdrava prehrana najjednostavniji izbor trebalo bi biti u središtu politike javnog zdravstva", kaže ona.

Institut želi vidjeti mjere poput pristupačnijeg korištenja zdravih proizvoda, boljeg označavanja, strožih pravila o oglašavanju hrane i proširenja programa zdrave prehrane u školama.

Nacionalno istraživanje o potrošnji hrane je presječna studija koja ima za cilj prikupljanje detaljnih informacija o potrošnji i unosu hranjivih tvari među općom populacijom. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata