Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Ove promjene počnu se događati kada predugo nemamo blizak fizički kontakt s ljudima

Pojava koronavirusa utjecala je na socijalni život i bliskost među ljudima, a zbog mjere fizičke udaljenosti mnogi su se počeli osjećati usamljeno.
10. rujna 2020. u 07:51 0 komentara 446 prikaza
Foto: shutterstock

Fizički dodir od velike je važnosti čovjeku i iako svatko ima neku svoju određenu 'dozu' bliskosti koja mu je potrebna, nakon nekoliko mjeseci udaljenosti svatko počne osjećati da mu ista nedostaje, tvrdi psihoterapeutkinja za obiteljske odnose i brakove dr. Alisa Ruby Bash i otkriva, zajedno s kolegama stručnjacima, za Yahoo što sve možemo početi osjećati u nedostatku dodira.

Loše raspoloženje

Ako već neko vrijeme primjećujete da ste loše raspoloženi što god radite moguće je da imate navedeni problem. Dr. Catherine Jackson, klinička psihologinja kaže kako fizičkim dodirom u naš mozak stižu hormoni sreće kao što su serotonin, dopamin i oksitocin. Bez njihovog lučenja možemo se početi osjećati depresivno.

Stres

Postoji više stvari koje mogu uzrokovati stres u ovoj godini, sve zbog koronavirusa, ali jedna od njih je i nedostatak fizičke bliskosti. Bez zagrljaja, poljupca, nježnih dodira naš mozak počne lučiti hormone stresa poput kortizola. Dr. Jackson savjetuje da se mazite s kućnim ljubimcem ako ga imate. "Dodir ne mora biti ljudski da bi imao pozitivan učinak.

Povlačenje u sebe

Ako ste osoba koja je inače društvena i komunikativna, onda ovakva situacija vama posebno teško pada. Gloria Zhang, psihoterapeutkinja i stručnjakinja za podizanje samopouzdanja kaže da čovjek može početi osjećati i fizičke promjene, doslovno kao da tijelo žudi za dodirom. "Ako vam tijelo intenzivnije reagira i na najmanji fizički kontakt, od recimo neke osobe u prolazu, znači da vam isti ozbiljno nedostaje." Stručnjakinje savjetuju da redovito trenirate, isprobate jogu i meditaciju, da odlazite u šetnje - ukratko, da radite sve aktivnosti kojima se luči serotonin i one u kojima uživate kako biste se osjećali pozitivno. Održavanje rutine jako je bitno za dobro mentalno zdravlje.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.