Investicijski okvir za zapadni Balkan pruža podršku realizaciji projekata koji omogućuju brži razvoj gospodarstava zemalja regije usmjerenih prema Europskoj uniji. Tim sredstvima obnovljena je infrastruktura Luke Brčko, koja je dio europske mreže koridora. Ulaganje se pokazalo opravdanim zahvaljujući povećanim transportnim kapacitetima. Jedina međunarodna riječna luka u BiH - Luka Brčko - svojim povezivanjem sa zemljama EU-a i Istoka ima potencijal postati regionalno logističko središte. Od planova do realizacije nužna su ulaganja. Sredstvima Investicijskog okvira za zapadni Balkan cestovni teretni prijevoz značajno je preusmjeren na riječni u skladu sa standardima zelene tranzicije, piše federalna.ba.
- U obnovu i revitalizaciju luke uloženo je 10 milijuna eura zajma i 3 milijuna eura bespovratnih sredstava. Dakle, riječ je o značajnom iznosu nepovratne pomoći, što ne bi bilo moguće bez europskih fondova i bez EU-a - rekao je Perica Josić, direktor JP Luka Brčko.
- Zalažemo se za uspostavu poveznica i da Luka Brčko u potpunosti iskoristi svoje kapacitete kako bi spremno dočekala novi EU projekt, a to će biti Šamac - Vukovar - izjavio je Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija Logistika BiH. Modernizacija infrastrukture i tehnoloških procesa olakšala je i ubrzala prijevoz robe.
- Nedavno smo imali pretovar 1000 tona ugljena iz Češke, koji smo završili za 4 - 5 sati, dok nam je prije za isti posao trebalo više od 8 sati - naveo je Josić. - Nova dizalica ima nosivost od 27 tona, dok su prethodne imale svega 6 tona - istaknuo je Mario Bosankić, poslovođa u organizacijskoj jedinici Pretovar JP Luka Brčko. Rukovatelj dizalice Nedim Zahirović dodaje kako je posao uz novu opremu mnogo brži u odnosu na staru.
- Nakon razminiranja slijedi revitalizacija korita rijeke Save, što će povećati broj plovnih dana za luku za 30 posto. Usporedno radimo s RH na obnovi mosta Brčko - Gunja, čime će se vratiti promet koji je luka izgubila - istaknuo je ministar prometa i veza BiH Edin Forto.