Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Kad niste pri novcu, ove jeftine namirnice su najzdraviji izbor

29. lipnja 2020. u 21:36 0 komentara 175 prikaza
jesti
Foto: Thinkstock

Cijene brojnih prehrambenih artikala već godinama samo rastu, a posebno su skupe zdrave namirnice. Zato nutritivno bogata prehrana može biti značajno opterećenje za kućni budžet.

Ipak, važno je brinuti se o uravnoteženoj prehrani koja je ključna za zdravlje. No nisu sve zdrave namirnice skupe pa su nutricionisti Toby Amirdor, Whitney English i Sandra Allonen izdvojili neke koje biste mogli uklopiti u svoj jelovnik u onim danima kad stanje na vašem bankovnom računu nije baš bajno, prenosi Index.hr. 

1. Grah

Bez obzira na to kupujete li grah u konzervi ili u rinfuzi, nutricionisti se slažu da je to izvrsna, a jeftina hrana. Bogat je bjelančevinama i mineralima poput željeza i cinka.

2. Cjelovite žitarice

Cjelovite žitarice, poput kvinoje ili smeđe riže, odličan su prilog brojnim jelima, a uz malo mašte mogu postati i zdravo samostalno jelo.

Primjerice, smeđa riža bogata je vlaknima i proteinima, kao i hranjivim sastojcima poput vitamina B, magnezija, mangana, željeza, fosfora, kalija i cinka.

3. Zob

Stručnjaci se slažu da je zob izuzetno pristupačan izvor proteina, minerala i vlakana zbog kojih ćete dugo biti siti.

“Uvijek spajam zob s bogatim izvorom vitamina C, poput jagoda, kako bih maksimalno povećala apsorpciju željeza iz zobi”, kaže Whitney English te objašnjava: “Pokazalo se da vitamin C povećava apsorpciju željeza za 3 do 6 puta. Ako nemam svježih bobica pri ruci, koristim smrznute, koje su jednako bogate hranjivim tvarima.”

4. Zamrznuto voće i povrće

“Zamrznuto voće i povrće sadrži sva ista hranjiva svojstva kao svježe jer je zamrznuto u najvećoj zrelosti”, kaže English.

5. Jaja

Ona su relativno jeftin način konzumiranja proteina. Nutricionisti kažu da su jaja savršen protein jer sadrže esencijalne aminokiseline i holin, što je odlično za zdravlje mozga.

6. Krumpir

“Ako ga jedete s korom, jedan srednji krumpir osigurava 30 posto dnevne preporučene količine vitamina C, zajedno s ugljikohidratima, vlaknima, vitaminom B6 i kalijem”, kaže Amidor.

7. Konzervirane rajčice

Bez obzira na to volite li ih zdrobljene, narezane na kockice ili cijele, konzervirane rajčice jeftin su dodatak prehrani. Amidor kaže da osim što su bogate vitaminom C i vlaknima, one su i izvrstan izvor antioksidansa likopena, koji može pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti, raka prostate i problema s vidom, kako piše Today. 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.