Veliki iskorak na području općine Usore

Godišnje ulaganje u ceste prosječno milijun KM, do kraja 2027. plan završiti sve makadamske

Usora - ceste
26.09.2025.
u 20:21

Općina Usora ima oko 120 kilometara mjesnih javnih cesta. Od toga je još uvijek oko 30 kilometara mjesnih cesta koje nisu nikad asfaltirane, a uz to, moraju se i postojeće, po potrebi i proračunskoj mogućnosti, održavati, sanirati i potpuno rekonstruirati.

U općini Usori velika pozornost poklanja se izgradnji i unaprjeđenju prometne infrastrukture. Svake godine ulažu se financijska sredstva u različite radove na prometnicama u općinskim naseljima i poduzetničkim zonama Žabljak, Srednja Omanjska i Ularice. U ovom trenutku izvode se radovi u pet mjesnih zajednica u sklopu projekta "Rekonstrukcija i sanacija makadamskih prometnica na području općine Usore".

Glavni pravci

Projekt je vrijedan 323.856 KM s PDV-om. Ugovor o izvođenju radova potpisali su 25. kolovoza načelnik općine Usore Zvonimir Anđelić i uime izvođača, poduzeća Geo put d. o. o. Maglaj, Amina Hasanić. Dosadašnje makadamske ceste dobit će asfaltnu podlogu: u MZ Alibegovci cesta "Jole Petrović", u MZ Žabljak cesta "Put kroz Polje", MZ Srednja Omanjska prometnica "Put sportske udruge", MZ Ularice dionica "Rajkovače" i MZ Sivša dionica "Topalović".

- Prije nekoliko dana potpisali smo još dva ugovora. U petak, 19. rujna, u Ministarstvu za gospodarstvo Zeničko-dobojske županije potpisan je ugovor o financijskoj podršci u iznosu od 100.000 KM za rekonstrukciju prometnica u budućoj poduzetničkoj zoni Ularice. Radi se o nastavku preuređenja postojećih cesta u zoni, jedan dio je završen i sad će se raditi na preostalom dijelu. Postojeće ceste su bile uže, širine četiri metra i dotrajale su, sad se grade širine šest metara i uz njih nogostup. U ponedjeljak, 22. rujna, potpisali smo ugovor sa Županijskom direkcijom za ceste kojim Općina Usora dobiva podršku od 80.000 KM, također za poduzetničku zonu Ularice. Namjena tih sredstava preuređenje je jednog pomoćnog prometnog pravca iz smjera Alibegovaca u gospodarsku zonu Ularice - objašnjava načelnik Anđelić.

Kroz općinu Usoru trenutačno se gradi i autocesta s priključnom petljom. Trasa će prolaziti kroz Usoru dužinom oko dva kilometra. Magistralna cesta M4 također prolazi kraćim djelom kroz Usoru, tri do četiri kilometra, a regionalna cesta koja prolazi Usorom dužine je 14 kilometara. Ostale prometnice, koje bi Županija trebala kategorizirati kao mjesne (lokalne) ceste, ulice i nekategorizirane ceste, nisu nikad određene. Međutim, bez obzira na to, čelništvo Općine Usore smatra kako sve prometnice, neovisno o tome vode li do jedne obiteljske kuće ili spajaju naselja, trebaju biti asfaltirane. Općina Usora ima oko 120 kilometara mjesnih javnih cesta. Od toga je još uvijek oko 30 kilometara mjesnih cesta koje nisu nikad asfaltirane, a uz to, moraju se i postojeće, po potrebi i proračunskoj mogućnosti, održavati, sanirati i potpuno rekonstruirati.

- Kada to gledamo kroz naselja, sva su u jednakom položaju bez obzira na to što mještani svakog dijela misle kako su oni s najmanje asfaltiranih cesta. Za sljedeće razdoblje imamo još dosta urađenih projekata i izdanih građevinskih dozvola za nove prometnice u svim naseljima. Svi ti projekti zajedno imaju dužinu 9 kilometara i 300 metara, a uglavnom su to preostali slijepi pravci širine od 3 do 4 metra. Ovakve projekte izrađuju sami mještani za svoje ulice u suradnji s mjesnim zajednicama. Kako mi sve više radimo i rješavamo tako i mještani, oni koji do sada nisu imali projekte, ohrabreni kako će doći na red, zalažu se i rade sve više - ističe načelnik Anđelić.

- Osim ovoga, Općina Usora uradila je i nekoliko projekata rekonstrukcije cesta, dužine oko tri kilometra, koji dosad nisu realizirani. To su neki glavni cestovni pravci, uglavnom širine 6 m i dijelom s nogostupima. Mimo ovoga postoje još neke važnije prometnice koje spajaju određene dijelove općine i koje bi također trebalo rješavati. Njihova dužina je 15 km, a širine su 4 ili 5 m. Do kraja 2027. godine plan je završiti sve makadamske prometnice i dio rekonstruirati - dodaje Anđelić.

Putnikovo brdo – Medakovo

Gledajući ukupno stanje, nedvojbeno je da je posljednjih godina u Usori napravljen veliki iskorak na prometnoj infrastrukturi, a u Općini naglašavaju da su tome uvelike pridonijele više razine vlasti, jer proračun Općine ne može izdržati ni samo održavanje. Posebno ističu zadovoljstvo potpisanim ugovorom o prijateljskom okružju s Autocestama FBiH i izvođačem radova jer su i kroz taj ugovor značajno popravili prometnu infrastrukturu, a do kraja radova na dionici autoceste Putnikovo brdo – Medakovo rekonstruirat će se još neke prometnice.

- Teško je govoriti o točnim ulaganjima. Ipak, možemo kazati kako se u proteklih devet godina prosječno u prometnice ulagalo milijun KM godišnje, što je ogroman iskorak. U trenutku osnivanja Općine nakon rata, 1998. godine, imali smo samo glavne ulice kroz naselja, koje su uglavnom izgradili mještani od vlastitih sredstava. Do kraja 2027. godine plan je uraditi glavni projekt još jednog mosta i glavni projekt jedne nove prometnice. Cilj je da dobijemo bolju povezanost preko rijeke Usore i spajanje dviju gospodarskih zona. Ovo će otvoriti nove prostore za razvoj Usore u budućnosti, premda predstoji skup projekt jer treba uraditi kompletnu eksproprijaciju i potom financirati izvođenje radova. Ove radove Općina nikad neće moći sama uraditi, no cilj je do kraja 2027. pripremiti projektnu dokumentaciju - zaključio je Anđelić.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja