Granični prijelaz

Financijski gubici zbog 3 dana čekanja na carini

31.10.2017.
u 08:00

Zbog kvara u računalnom sustavu na carini graničnog prijelaza Gorica - Vinjani, oko stotinu vozača kamiona čekalo je tri dana bez mogućnosti ulaska u Bosnu i Hercegovinu. Mnogi od njih prevozili su svježu robu koja je sklona kvarenju i koja najviše može stajati 48 sati, odnosno 2 dana. Goran, jedan od vozača koji se našao usred tog događaja, rekao je kako je sve stalo u petka navečer. Na carini su im rekli da se pokvario server te da je zbog toga zaustavljen promet. O tome kada bi kvar mogao biti otklonjen, nisu dobili informacije. Bili su prisiljeni spavati u kamionima, a oni koji su imali tu sreću da žive u blizini, otišli su kućama. Goran je, kao najveći problem, istaknuo to što je većina kamiona prevozila kvarljivu robu koja po zakonu smije najviše 48 sati biti u prijevozu. - U zakonu stoji kako se, kada je riječ o nekoj izvanrednoj situaciji, mora pronaći način da se roba koja je sklona kvarenju dopremi do odredišta. Ja konkretno prevozim voće, a ono maksimalno može stajati dva dana. Već sada trpimo gubitke - kazao je Goran. Iz Uprave za neizravno oporezivanje (UNO) BiH rekli su nam kako je razlog čekanja na graničnom prijelazu između Hrvatske i Bosne i Hercegovine kvar na aplikaciji preko koje se procesuiraju kamioni. Kako kažu, došlo je do pucanja veza u cijeloj BiH te su i hrvatske kolege imali isti problem. - Od subote su naši timovi, zajedno s tehničkom potporom, radili na otklanjanju kvara koji je otklonjen u ponedjeljak prijepodne. Deblokiran je i sve je opet u funkciji - priopćili su iz UNO-a. Oko stotinu kamiona zadržano je na carini zbog tog kvara. Mnogi od njih prevozili su svježu robu koja je sklona kvarenju i koja najviše može stajati 48 sati, odnosno 2 dana. Još se ne zna tko će odgovarati za štetu koju je trenutačno teško procijeniti. Zbog zastoja je kasnio lanac isporuke, trgovine nisu dobile robu navrijeme i sljedeći utovar nije mogao biti ostvaren. Goran je samo jedan od stotinu vozača koji su tri dana proveli iščekujući informacije o rješavanju problema zbog kojih neće navrijeme stići izvršiti isporuku. Vozačima koji su “zaglavili” na granici nitko nije rekao tko će i hoće li itko odgovarati za njihove gubitke. Tehnologija koja je trebala olakšati i ubrzati prijevoz u ovom je slučaju odgovorna za čekanja koja će mnogim prijevoznim kompanijama donijeti gubitke. •

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije