Razvitak zajednica

Filantropija je dobrobit društva

08.12.2016.
u 08:00

U okviru aktivnosti na razvoju biznisa i podrške mladim osobama koje žele zakoračiti u svijet poduzetništva, Fondacija Mozaik iz Sarajeva aktivna je i u području filantropije. Od 2008. realizira dodjelu nagrade “Dobro za filantropiju” čiji je cilj istaknuti i prepoznati osobe i kompanije koje su radom i financijskom potporom doprinijele razvoju zajednica, ali i osnažiti druge da svojim doprinosom potaknu razvoj i utječu na poboljšanje kvalitete života.

Životno opredjeljenje

Jedna među inicijatorima i nositeljima aktivnosti je Lejla Kusturica, menadžerica za filantropiju u Fondaciji Mozaik, koja je mišljenja kako je filantropija životno opredjeljenje svakog pojedinca i da se ogleda kroz dobrotu, ljubav te etičko ponašanje prema drugim ljudskim bićima. Fondacije Mozaik, koja je jedna od članica SIGN regionalne mreže osnovane u cilju promocije održivog civilnog društva, razvoja zajednica, filantropije i intersektorskog partnerstva, organizirala je u Banjoj Luci i Sarajevu panel-rasprave pod nazivom “Filantropija i društvo: Investicija u budućnost”. U panel-raspravi sudjelovali su predstavnici kompanija m:tel Milica Stojaković, glasnogovornica, te Marina Marjanović-Stupar, direktorica marketinga i komunikacija UniCredit banke Banja Luka, kao i Dušica Runić, direktorica UG “Eko-turistički inkubator” i Predrag Borojević, direktor UG “Most”. Na panelu je razgovarano o korporativnoj filantropiji i ulozi kompanija u društvu kako bi se stvorila što bolja klima za zajedničko djelovanje u pozitivnom smjeru te dobrim inicijativama koje doprinose poboljšanju kvalitete života ljudi. Svoja iskustva u području filantropije podijelili su Mladen Jovanović i Jelena Bekčić iz Fondacija Catalyst iz Beograda.

Opće dobro

Više od 90 predstavnica i predstavnika organizacija civilnog društva i kompanija razgovaralo je o temi kako unaprijediti suradnju privatnoga i neprofitnog sektora koji bi udruženim snagama radili kvalitetnije. Prezentirani su rezultati istraživanja koje je provedeno u 2013. i gdje je naglašeno kako se građani i kompanije slažu da veliki broj ljudi i kompanija ulaže u društvo kroz donacije, ali da ne postoji dovoljno izgrađen običaj davanja za opće dobro. Razlozi za to su teška ekonomska situacija i nedostatak inicijativa organizacija civilnog društva, ali i nepovoljna zakonska regulativa. Osim transparentnosti u radu OCD-a, regionalna mreža SIGN provela je i istraživanje o poreznim propisima za kompanije u bh. entitetima koje doniraju za dobre projekte u zajednici te trenutačno sa stručnjacima kreiraju preporuke za unapređenje ovih poreznih propisa. “Ljudi kupuju proizvode kompanija koje imaju visoke standarde. Njima vjeruju. Isto je i s organizacijama građanskog društva. Vrijeme je da građansko društvo učini sljedeći korak, uvede bolje standarde poslovanja i dobije odavno zasluženo povjerenje”, kazao je Mladen Jovanović, autor Priručnika za primjenu standarda za prikupljanje sredstava koji je bio predstavljen u okviru ovih događaja. •

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?