Europska banka za obnovu i razvoj objavila je obavijest o nabavi za radove i konzultantske usluge za dionicu koridora Vc Ovčari - tunel Prenj - Mostar sjever

Europa jasno stala uz autocestu kroz FBiH, potpora za dionice od Mostara do Konjica vrijedne gotovo milijardu eura

25.04.2024.
u 11:22

Nakon što je Europska banka za obnovu i razvoj objavila obavijest o nabavi za radove i konzultantske usluge za dionicu koridora Vc Ovčari - tunel Prenj - Mostar sjever, čija je ukupna procijenjena vrijednost 960 milijuna eura, postalo je jasno kako ova institucija Europske unije na projekt povezivanja koridora od Mostara prema Sarajevu gleda kao na strateški značajan u europskim okvirima.

Tehnička pomoć

Bit će riječ o trima dionicama - tunelu Prenj (dužina 12,4 km), za koji je postupak nabave u tijeku, dionici Ovčari - Prenj (tek se treba definirati) i dionici Prenj - Mostar sjever, koja je u fazi definiranja. Konzultantske usluge pritom se odnose na tehničku pomoć za navedene dionice, a to potvrđuje snažnu privrženost Europske unije potpori i savjetodavnoj ulozi institucijama Federacije BiH. Cilj je što prije krenuti u realizaciju kapitalnih projekata koji će, osim brže prometne povezanosti, imati i nemjerljiv ekonomski učinak na BiH te je pozicionirati na paneuropsku mrežu prometnih pravaca.

V. d. direktora JP Autoceste Federacije Denis Lasić u razgovoru za Večernji list naglasio je iznimno dobru suradnju s Europskom bankom za obnovu i razvoj, kao i drugim europskim financijskim institucijama, objasnivši kako je obavijest o nabavi pokazatelj snažne uključenosti u realizaciju ovog kapitalnog projekta, kao i osiguranja nedostajućih financijskih sredstava za gradnju preostalih dionica koridora Vc. Potvrdio je kako je očekivanja da će se ugovor s izvođačem radova za tunel Prenj potpisati ove jeseni, a prije toga i za dionicu južnije - Mostar jug - tunel Kvanj, a pritom se također intenzivno radi i na pripremi gradnje dionice Mostar sjever - Mostar jug. Kako piše indikator.ba, Bosna i Hercegovina ima namjeru koristiti sredstva kredita Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u iznosu od 300 milijuna eura i kredita Europske investicijske banke (EIB) u iznosu od 300 milijuna eura za financiranje izgradnje prioritetnih dionica na koridoru Vc. Preostala sredstva za projekt u iznosu od 360 milijuna eura osigurat će se iz očekivanih bespovratnih sredstava WBIF-a i vlastitih sredstava poduzeća Autoceste FBiH.

Inače, Večernji list je već ranije iz JP Autoceste Federacije doznao kako je plan da do kraja ove godine počnu radovi i na dionicama Mostar jug - tunel Kvanj, tunel Kvanj - Buna, Mostar sjever - Mostar jug, kao i izgradnja najkompleksnijeg objekta na cijelom koridoru - tunela Prenj.

Rok za završetak tunela Prenj prema dinamici je planiran za kolovoz 2030. godine. Natječaj za izgradnju dionice Mostar jug - tunel Kvanj je pri kraju i očekuje se da bi se ugovor za izgradnju trebao potpisati uskoro. Ako radovi budu tekli u skladu s predviđenom dinamikom, izgradnja ove dionice, koja je ključna za povezivanje cjelokupnog prostora Hercegovine, bit će okončana do kraja 2028. godine. Podsjetimo, Lasić je nedavno potpisao projektni sporazum s EBRD-om za dionicu Mostar sjever - Mostar jug na koridoru Vc vrijedan 110 milijuna eura.

Kada je riječ o Hercegovini, do početka ove ljetne sezone u promet će biti puštena dionica Počitelj - Zvirovići te će Bosna i Hercegovina dobiti novih 11 km autoceste. Ova dionica autoceste će se vezati na onu koja je već od ranije u prometu, odnosno na trasu autoceste Zvirovići - Bijača.

Dinamika

U smjeru Mostara, pak, već je završena i dionica Buna - Počitelj dužine 7,2 km, a koja će, puštanjem u promet dionice Počitelj - Zvirovići, također moći biti puštena u promet. Drugim riječima, od ovoga ljeta vozači će se moći voziti neprekinuto od granice s Republikom Hrvatskom pa do sela Hodbina na južnom prilazu Mostaru.

Na drugom kraju koridora Vc kroz FBiH strateški cilj Uprave JP Autoceste FBiH je da cijeli sjeverni koridor u potpunosti bude završen u lipnju 2026. godine. U prijevodu, od Sarajeva odnosno Bradine do krajnje točke na Savi autocestom na koridoru Vc moglo bi se nesmetano putovati 2026. godine.•

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?