Građani BiH

"Dobro je koliko god su cijene niže"

supermarket blagajna
13.01.2024.
u 10:41

Kako bi se barem na neki način olakšalo bh. građanima, 15. prosinca počela je kampanja "Zaključavamo cijene" koju provode trgovine u Federaciji BiH u dogovoru s entitetskim Ministarstvom trgovine. Ušteda na potrošačkoj košarici od 40 proizvoda iznosi oko 35 KM i po nižim cijenama građani će kupovati do 15. ožujka, a iz Ministarstva trgovine FBiH podsjećaju da se trgovačka društva i dalje mogu prijaviti za sudjelovanje u ovoj aktivnosti. Akciji "Zaključavamo cijene" do sada se pridružilo 31 trgovačko društvo s oko 1450 maloprodajnih objekata. Uštede su značajne, smatraju u Federalnom ministarstvu trgovine. - One se kreću oko 33, 46, 52 marke, što je maksimalna ušteda, odnosno razlika između redovitih i zaključanih cijena - kaže Merima Gosto, pomoćnica federalnog ministra trgovine, za cijene i analizu tržišta za BHRT. Predstavnici potrošača optimistično gledaju na akciju "Zaključavamo cijene". - Nadamo se da će to imati pozitivne učinke, ponajprije će rast cijena električne energije sasvim sigurno izazvati rast cijena prehrambenih roba, a nadamo se da će se sa zaključanim cijenama to malo manje osjetiti - kazala je za RTV Slon Gordana Bulić, predsjednica Kluba potrošača Tuzlanske županije.

Predstavnici poslodavaca ističu da je sve dogovoreno u dosadašnjem tijeku akcije ispoštovano, da su ostvareni očekivani rezultati i da ima dovoljno količina odabranih proizvoda i za iduće razdoblje. Suhad Ećo iz Udruge poslodavaca Federacije BiH za BHRT je prokomentirao kako bi se moglo razmišljati o idućim akcijama. - Mislim da bi se u nekim idućim akcijama moglo razmišljati da se smanji PDV na te istaknute artikle, a u konačnici, zašto ne i ukinuti na osnovne životne namirnice s obzirom na to da imamo jako visok stupanj prikupljanja prihoda i poreza - smatra Ećo. Ekonomski analitičar Željko Rička pak kaže da to jest mogućnost da se, u cilju pomoći građanima, nešto poduzme u kratkom roku, ali sumnja u učinke takvog djelovanja jer je na dobrovoljnoj osnovi. Istinska rješenja su, smatra Rička, sustavna i tiču se monetarnih i fiskalnih mjera. - O tome ovisi možemo li provoditi ove mjere koje pomažu stanovništvu, da u jednom trenutku dođe bar u bolji položaj u odnosu na prethodno stanje. Ovako ćemo samo imati nominalno povećanje, ograničenje cijena, ako ga netko bude poštivao, a ovamo ćemo, s druge strane, opet dobiti inflaciju ili nećemo moći povećati plaće da se izjednačimo s cijenama koje rastu - ističe Rička za BHRT.

U dobre učinke ove akcije ne vjeruje ni ekonomist i zastupnik u Zastupničkom domu Parlamenta FBiH Admir Čavalić. Ovu akciju naziva marketinškom kampanjom. - To je klasična kataloška akcija. Ja sam se malo i našalio, sada bi trebao svaki supermarket svakih pet dana napraviti veliku press-konferenciju i kaže, evo, imamo katalog, izabrali smo 40 proizvoda i zaključali smo cijene ili smo spustili cijene tih proizvoda. I, naravno, svatko će tu uštedjeti od 30 do 50 KM. Isto je i za ovo, ovo nisu najjeftiniji proizvodi - ističe Čavalić za RTV Slon. Građani su pak mišljenja da je svako smanjenje cijena dobro. - Dobro je koliko god su cijene niže, mnogima to znači, ali da će prevladati krizu - neće - kaže umirovljenica.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?