najveća potražnja za šljivama i rajčicom

Cijene sezonskog voća i povrća na tržnicama više nego u prodavaonicama

tržnica
Pixsell
22.09.2025.
u 17:24

"Ljudi gledaju svaku marku, uzimaju manje količine nego prije. Više se raspituju za cijene nego što kupuju, pa često kupe samo po pola kilograma voća ili povrća", kaže prodavač

Na sarajevskoj tržnici Markale proteklih su dana cijene sezonskog voća i povrća bile nešto niže u odnosu na ranije razdoblje, ali je primjetno da su više nego u prodavaonicama. Veliki broj građana već dulje svjedoči kako su cijene na tržnicama izrazito visoke i stalno rastu te da se u pojedinim trgovinama povrće i voće može naći po znatno nižim cijenama, osobiti na akcijama.

Najskuplje povrće na tržnici je mahuna, koja se prodaje po cijeni od 7 do 10 KM po kilogramu, zatim blitva koja stoji od 5 do 6 KM. Slijede rajčica i paprike, čija je cijena između 3 i 4 KM, dok se krastavci, tikvice i mrkva prodaju za 3 KM po kilogramu. Najpovoljniji je krumpir, koji se može naći po cijeni od 2 KM. Kada je riječ o voću, najvišu cijenu na tržnici Markale u Sarajevu trenutačno imaju breskve i nektarine koje stoje 8 KM, dok se grožđe prodaje po cijeni od 7 KM. Smokve i maline trenutačno stoje 4 KM. Šljive se mogu naći po povoljnim cijenama, od 2 do 4 KM, ovisno o kvaliteti i sorti. Jabuke stoje 3 KM. Iako su tezge pune raznovrsnih proizvoda, prodavači ističu da je kupovna moć građana oslabljena. - Ljudi gledaju svaku marku, uzimaju manje količine nego ranije. Više se raspituju za cijene nego što kupuju, pa često kupe samo po pola kilograma voća ili povrća - kaže jedan od prodavača na Markalama. Mnogi građani sve češće kupuju i na komad.

Prodavači ističu kako je najveća potražnja sada za šljivama i rajčicom jer građani već pripremaju zimnicu. Prema posljednjim statističkim podacima, vrijednost prodaje poljoprivrednih proizvoda na tržnicama u Federaciji BiH u srpnju ove godine iznosila je 2,011.327 KM, što predstavlja povećanje za 3,4 posto u odnosu na srpanj prošle godine. U ukupnoj prodaji poljoprivrednih proizvoda na tržnicama povrće je sudjelovalo s 45,8 posto, voće s 28,3, mlijeko i mliječni proizvodi s 12,6, perad i jaja s 5,3, žita i proizvodi od žita s 1,4 posto te ostali proizvodi sa 6,6 posto.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja