još nije u izgradnji

BiH od EU očekuje više od 270 milijuna KM za posljednju dionicu sjevernog kraka koridora Vc na prostoru Žepča

05.10.2025.
u 21:48

Posljednja dionica sjevernog kraka koridora Vc koja nije u izgradnji, Ozimica – Poprikuše, mogla bi uskoro dobiti vrijedna financijska sredstva Europske unije

Posljednja dionica sjevernog kraka koridora Vc koja nije u izgradnji, Ozimica – Poprikuše, mogla bi uskoro dobiti vrijedna financijska sredstva Europske unije u iznosu većem od 270 milijuna maraka, a cilj je da sve dionice od Zenice do Doboja budu u izgradnji kako bi se ispoštovao zacrtani rok da do kraja 2026. godine ovaj dio koridora bude završen, piše Večernji list BiH.

Prijedlog sporazuma

Vijeće ministara BiH utvrdilo je prijedlog sporazuma o grantu između Bosne i Hercegovine i Europske investicijske banke: Koridor Vc - Medakovo - Poprikuše, poddionica Ozimica - Poprikuše. Riječ je o WBIF grantu, odnosno doprinosu Europske unije u iznosu od 136,684.000 eura s alokacijom na Federaciju BiH, koji će implementirati Europska investicijska banka. Iz Vijeća ministara BiH ističu kako će ovim projektom izgrađene ili dionice u izgradnji biti međusobno povezane, što će rezultirati funkcionalnijom povezanosti autocesta sjevernog dijela koridora Vc, odnosno skraćivanja putovanja između gradova Zenice i Doboja. Provedba ovog projekta pozitivno će utjecati na 385.067 stanovnika u smislu njihove bolje međusobne povezanosti, pristupa poslu, školama i zdravstvenoj zaštiti. Prijedlog sporazuma s osnovama za njegovo zaključivanje bit će dostavljen Predsjedništvu BiH u daljnju proceduru, a za bh. potpisnika je predložen ministar financija i riznice.

Na sjeveru Bosne i Hercegovine trenutačno se izvode najintenzivniji infrastrukturni radovi u zemlji - izgradnja 50 kilometara autoceste na koridoru Vc. Ovaj projekt obuhvaća ključne dionice od Zenice prema Žepču i Doboju, čime se značajno unaprjeđuje prometna povezanost regije. Radovi su u tijeku na nekoliko ključnih dionica, od sjevera prema jugu: Putnikovo Brdo – Medakovo, Medakovo – Ozimica, Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk te Vranduk – Ponirak.

Krajem listopada, kako je Večernji list već pisao, bit će okončani radovi na jednoj cijeloj dionici, kao i većem dijelu druge, dok bi do kraja godine u promet trebao biti pušten i još jedan dio najsjevernije dionice na području Usore. Završni radovi na dionici Poprikuše - Nemila, jednoj od najsloženijih na koridoru Vc koji prolazi kroz BiH, a koja se posebno ističe brojem i zastupljenošću objekata koji su bili nužni kako bi se svladali svi izazovi koje sa sobom donosi geografska karakteristika ovoga dijela BiH, upućuju na mogućnost da dionica bude spremna za promet već u listopadu ove godine. Posebno se ističe tunel Bosna (nekada tunel Golubinja) između Zenice i Žepča, dužine 3,6 km, a koji je trenutačno najduži cestovni tunel u BiH. Njegovom izgradnjom znatno će biti skraćen put od Sarajeva prema sjeveru BiH jer će biti izbjegnut obilazak brda, odnosno vožnja kanjonom rijeke Bosne.

Južni dio

Osim dionice Poprikuše – Nemila, krajem listopada ove godine u promet bi trebao biti pušten i veći dio dionice Nemila – Vranduk, koja se također nalazi na sjevernom kraju koridora Vc, čime će ovaj dio Federacije BiH dobiti nove kilometre suvremenog cestovnog pravca smjerom Zenica – Doboj, a uz već intenzivirane radove na ostalim sekcijama, čini se kako kraj ove, kao i iduća godina donose još dobrih vijesti. Plan je da se do kraja godine pusti u upotrebu potez od petlje Usora do petlje Medakovo s obzirom na to da susjedne dionice do tog razdoblja neće biti završene. Kao što je vidljivo, sjeverni krak koridora Vc kroz Federaciju u fokusu je aktivnosti na terenu, a u vremenu koje dolazi sličnu dinamiku za očekivati je i na njegovu južnom dijelu, od Mostara prema Konjicu. Do sada su u prometu dvije dionice - Međugorje – Bijača te Počitelj – Zvirovići, a već je ranije izgrađena i dionica Buna – Počitelj koja će svoj puni potencijal dobiti onoga trenutka kada se okonča i pusti u promet dionica tunel Kvanj – Buna. Za spojiti se s užim gradskim središtem Mostara ostaje početi aktivnosti na dionici Mostar jug – tunel Kvanj, no aktivnosti su trenutačno blokirane zbog izostanka odluke Predsjedništva BiH.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja