snimio ih je teleskop vrijedan 10 milijardi dolara

NASA objavila još spektakularnih fotografija iz svemira, snimio ih najmoćni teleskop

Foto: NASA, ESA, CSA, and STScI via CNP
1/5
12.07.2022.

Znanstvenici se nadaju da će teleskopske fotografije pružiti uvid u razdoblje neposredno nakon Velikog praska prije otprilike 13,8 milijardi godina

NASA je ranije predstavila prvu fotografiju u boji koju je snimio svemirski teleskop James Webb, opisavši je "do sada najdubljom i najoštrijom infracrvenom fotografijom udaljenog svemira".

Fotografija prikazuje skupinu galaksija naziva SMACS 0723 kakve su bile prije 4,6 milijardi godina, navela je američka svemirska agencija koja je sada objavila još fotografija s teleskopa. Odabrali su ih predstavnici raznih svemirskih agencija uključenih u projekt. Američki predsjednik Joe Biden objavio je prvu u nizu fotografija, u Bijeloj kući s potpredsjednicom Kamalom Harris.

Foto: NASA, ESA, CSA, and STScI via CNP

Takozvana Velika maglica (Carina Nebula), vrsta plinovitog oblaka udaljena oko 7600 svjetlosnih godina od Zemlje te WASP-96 b, divovski plinoviti planet izvan Sunčevog sustava, među kozmičkim su objektima koji se mogu vidjeti na fotografijama, priopćila je NASA.

Objava fotografija označava početak znanstvenog rada s Webbom, najvećim i najmoćnijim teleskopom lansiranim u svemir.

Foto: NASA/REUTERS

Teleskop James Webb lansiran je 25. prosinca na raketi Ariane iz svemirskog centra Kourou Europske svemirske agencije u Francuskoj Gvajani. Znanstvenici se nadaju da će teleskopske fotografije pružiti uvid u razdoblje neposredno nakon Velikog praska prije otprilike 13,8 milijardi godina. Razvoj Webba trajao je oko 30 godina, a koštao je oko 10 milijardi dolara. Nasljednik je teleskopa Hubble koji je u uporabi više od 30 godina.