menadžment, marketing i pr u sportu

Brend Hajduk – pogled u prošlost i rad za budućnost!

slika
Vecernji.ba
09.10.2016.
u 13:41

Na ulazu u službene prostorije HNK Hajduk stoji natpis: “Hajduk živi vječno”. Ime Hajduka iz Splita je puno više od forme, rekli su nam u Hajduku. Ono sa sobom nosi puno više od imena jednog nogometnog kluba. Mnogi će reći da je velik klub onaj koji ima utjecaj na puno širi prostor od onog u kojem djeluje.
Gledano tom logikom, Hajduk je veliki klub u svakom pogledu. Vojska navijača koja ga prati i bodri je impresivna. Impresivna je tim više jer Hajduk kroz protekle godine prolazi kroz trofejnu apstinenciju, a jedino što se na našim prostorima priznaje su upravo trofeji, rekao nam je glasnogovornik Hajduka Ante Bilić. Teško je objasniti taj fenomen odanosti i strasti prije svega Torcide, pa i “običnih” navijača “majstora s mora”. Hajdukovi navijači jednostavno žive za njega.

“Recite mi tko vam vodi PR, reći ću vam tko ste”

Hajduk je posljednjeg desetljeća prošao kroz brojne promjene. Prvi je klub koji je privatiziran temeljem zakona. Novi vlasnici su unijeli svoju filozofiju funkcioniranja, a budući da je Grad Split većinski vlasnik, i oni su imali svoje (političke) interese.

U Hajduku i oko Hajduka nikada nije dosadno. Stalne su promjene, pa često i turbulencije. Unatoč svim tim izazovima i dalmatinskoj “društvenoj” buri, Hajduk je organizacijski rastao i jačao. Ima onih koji se s tim neće složiti misleći kako je Hajduk svake godine slabiji i lošiji.

Što je od toga istina, provjerili smo obilazeći i razgovarajući u Hajduku. Susreli smo se s glavnim komunikatorom, simpatičnim, otvorenim i jako obrazovanim Antom Bilićem. PR-ovac od formata. Bili smo u društvu i direktora marketinga Aljoše Bašića. Marketinški rezultati su impresivni. Hajduk je veliki brend i u to smo se uvjerili i ovog puta. No, svjesni smo da brend u očima navijača i potrošača nije ono što klub želi i misli da jest, već ono što Google kaže. Tako dolazimo do komunikacije i PR-a.

Hajduk je uveo europske standarde u funkcioniranje kluba, ističe glasnogovornik i voditelj Odjela za komunikaciju i odnose s javnošću HNK Hajduk Split Ante Bilić. “Njegova” služba za odnose s javnošću samostalan je odjel koji odgovara izravno Upravi kluba. Time je, kaže Bilić, postignut optimalan prostor za jednog sportskog PR-ovca, a odnosi s javnošću postavljeni na stratešku razinu.

“Hajdukov model je idealan za svakog PR-ovca jer mi omogućuje kreativno raditi svoj posao. Imam potpunu slobodu u svome radu te svoj rad izlažem izravno Upravi kluba, u Hajdukovom slučaju, predsjedniku Uprave. Hajduk time pokazuje izrazitu svijest o važnosti odnosa s javnošću u nogometu”, ističe Bilić prednosti Hajdukovog modela funkcioniranja.

Također ističe odličan odnos između njega, kao voditelja PR-a, i trenera i igrača koji su najčešća meta novinarskih priča. “Imam mogućnost pripremanja trenera i igrača prilikom medijskih istupa. Oni u potpunosti uvažavaju moje sugestije te time doprinose dobrom imidžu kluba”, priča Bilić.

Društvene mreže kao glavni alat komunikacije

Klubovi eksternu komunikaciju ostvaruju na različite načine. Komunikacijski su se alati promijenili u usporedbi s prošlim vremenima. Hajduk također ide u korak s vremenom te koristi društvene mreže kao glavno komunikacijsko sredstvo s navijačima i ciljnom javnošću.

“Službena je stranica kluba bila dugo primarni eksterni komunikacijski kanal. Danas su tu ulogu preuzele društvene mreže. Facebook svakako prednjači kao komunikacijski kanal s navijačima. On daje najbolje povratne informacije”, kaže Bilić, napominjući kako više komunikacije čini povjerenje većim.

Odnosi s javnošću nisu samo odnos s medijima i novinarima. Hajduk ulaže puno u interakciju s društvenom zajednicom, a osobito s osjetljivim skupinama. “Kao lijepu priču interakcije Hajduka i zajednice istaknuo bih naš rad s osjetljivim skupinama kao što su djeca s posebnim potrebama, oboljela djeca i slični primjeri. Naravno, te stvari nisu u službi promocije kluba iako se mogu tako protumačiti”. Tako Hajduk potvrđuje da ima i hajdučko srce, ali i hajdučku dušu.

Mediji saveznici, a ne neprijatelji kluba

Jedan od najvećih izazova svakog klupskog PR-a su odnosi s medijima. O tome piše i sir Alex Ferguson, legendarni trener Manchester Uniteda u svojoj autobiografiji. On kaže da svaki menadžer u Premijer ligi treba imati iskusnog savjetnika za medije, nekoga tko poznaje medije i može brzo reagirati na priču. Poznat je “rat” Fergusona s medijima.

Stalno svjedočimo silentio stampi u nogometu. Na upit kakva je situacija u Hajduku po pitanju odnosa s novinarima, Bilić naglašava kako Hajduk ima korektan i profesionalan odnos s novinarima. Svjestan je kako dobar publicitet najbolje proizvode zadovoljni novinari.

“Silentio stampa tijekom posljednjih godina nije upotrebljavana kao sredstvo u Hajduku, niti će, nadam se, u budućnosti više ikada biti. Nastojimo održavati zdravu komunikaciju s novinarima jer tako profitiramo i mi i oni. Nastojimo novinarima dati dovoljno informacija da oni popune svoju formu. Mi smo svjesni važnosti odnosa s medijima te njihove važnosti u kreiranju ozračja oko kluba”. Ovaj pristup potvrđuje kako je PR komunikacija Hajduka proaktivna, ali i strateška. Bilić dodatno naglašava kako novinari poznaju sustav funkcioniranja kluba te poštuju to.

“Hajduk je prije nekoliko godina uveo standard komunikacije medija i djelatnika kluba. Novinari znaju da ne mogu dobiti intervju ili mišljenje trenera ili igrača o nekoj temi bez prvotnog kontaktiranja s Odjelom za komunikaciju i odnose s javnošću. Tu ja kao voditelj toga odjela rukovodim organizacijom intervjua naših igrača i trenera te press-konferencijama”, objašnjava Bilić model centralizacije komunikacije koja mu omogućava potpunu kontrolu i upravljanje informacijama.

Hajduk je klub emocija. Ponekad nam se čini kao klub krajnosti. Izazova i percepcijskih kriza. S obzirom na te i brojne druge izazove danas je teško održavati kontroliranu situaciju. Kao najveću prijetnju Bilić ističe društvene mreže, tj. profile igrača na mrežama. “Na društvenim mrežama postoji uvijek opasnost od objava igrača koje štete klubu. U Hajduku smo to regulirali upozorenjem igrača o odgovornosti nošenja Hajdukovog dresa na terenu i izvan njega. Naši igrači poštuju te regulative jer znaju da bi u suprotnom kršili klupski pravilnik”.

Navijači su najveći Hajdukov PR i marketing

Hajduk je poznat po svojim navijačima. Hajdukova vojska navijača je veliki vjetar u leđa klubu. Bilić ponosno ističe da klub ima odličnu interakciju s navijačima te često organizira druženja igrača i navijača nastojeći stvoriti još veću kemiju među njima.

“Imamo čak 42.000 članova s plaćenom članarinom u 2016. godini, što je impresivna brojka za ove prostore. Samim time osjećamo veliku odgovornost i dužnost biti otvoreni u komunikaciji s navijačima. Nastojimo, kada god to možemo, da navijači i igrači provode vrijeme družeći se u raznim prigodama. Time jasno pokazujemo svoje opredjeljenje da klub bez navijača nema svoju temeljnu bit postojanja”.

Nema dvojbe kako su Hajduk i njegovi navijači povezani velikom ljubavlju kao što je nedvojbeno da - samo Hajduk živi vječno!

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata