Školstvo

Modularni programi pred ministrima

Školstvo
09.07.2012.
u 09:56

Modernizacija strukovnog školstva u Bosni i Hercegovini

Europska unija je do sada uložila oko 11 milijuna eura u reformu stručnog obrazovanja i obuke, u nastojanju da sustav stručnog obrazovanja i obuke zadovolji zahtjeve lokalnog i globalnog tržišta, te podržava kvalifikaciju radne snage adekvatnu potrebama tržišta rada, što je ključni uvjet ekonomskog razvoja BiH.

Zapelo s primjenom

Premda se proces modernizacije stručnog obrazovanja i obuke u BiH odvija još od 1998. godine, koji je preko nekoliko projekata EU, poznatih pod nazivom EU VET, počeo s primjenom modularnog sustava, problem je nastao s njegovom primjenom. Naime, dok je Republika Srpska, od školske 2004./2005. godine započeto s primjenom novih modularnih NPP u srednjem stručnom obrazovanju, u Federaciji tek petnaestak posto učenika obrazuje se po EU VET programima. U školskoj 2010./2011. godini u 209 tehničkih i srodnih škola, srednjih stručnih škola i mješovitih srednjih škola u Bosni i Hercegovini se obrazovalo 108.543 učenika. Učenici su se obrazovali za 259 zanimanja prema programima EU VET, GTZ, Kultur Kontakt, LMR programu, Danskom programu, Modularnom RS programu, te tradicionalnim programima koji se na ovim prostorima već desetljećima primjenjuju bez većih izmjena. Broj učenika koji se obrazuju po EU VET programima u BiH je 16 077 učenika ili 15 posto.

Na Konferenciji ministara

Projekt EU VET 4, koji se trenutačno provodi u BiH, pored ostalog, ima zadaću uvođenje modularnih nastavnih planova i programa u sve strukovne škole u BiH izrađene, a za koju će potražiti podršku i odobrenje Konferencije ministara školstva u BiH. Ovim projektom BiH odjednom pravi nekoliko koraka naprijed u smislu europskih integracija u srednjem stručnom obrazovanju. Savjetodavna radna skupina koja je sastavljena od predstavnika svih ministarstava školstva te zavoda za zapošljavanje, zavoda za školstvo, sindikata, agencija i drugih, upravo je u tijeku pripreme preporuka akcijskog plana za uvođenje modularnih NPiP u sve strukovne škole. Kako tvrde, primjena različitih NPiP velika su prepreka u obrazovanju mladih, počevši od prohodnosti učenika pa sve do njihovog upisa na fakultete i zapošljavanja. Skupina je uvjerena kako će do kraja godine pripremiti preporuku, a vjeruju kako će je ministri prihvatiti.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?