Mario Šunjić Mrva

Život u neprestanom deliriju

mrva
21.01.2016.
u 07:00

Jedan od najdarovitijih mostarskih slikara Mario Šunjić Mrva predstavio se sarajevskoj i bosanskohercegovačkoj publici impozantnom izložbom slika i skulptura koja je otvorena u utorak u Umjetničkoj galeriji BiH, piše Večernji list BiH.

Posljednjih desetak godina

Kao predstavnik srednje generacije mostarskih slikara, stasalih na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu, Šunjić je predstavio svoje radove nastale u posljednjih desetak godina sublimiravši ih pod nazivom “Continuum tremens” što, prema riječima njegova kolege Dalibora Nikolića, označava rekapitulaciju dijagnoze društvenog stanja konstantne traume. Šunjićevi radovi - slike, akrili na platnu, kolaži i skulpture, s brodovima kao dominantnim motivom te umjetnikovom fascinacijom još iz dječačkih dana, bit će izloženi u Umjetničkoj galeriji do 28. siječnja.
Iako po hladnom vremenu, ova izložba izazvala je veliku pozornost ljubitelja likovne umjetnosti, a njezinom otvaranju nazočili su federalna ministrica kulture i sporta Zora Dujmović, v. d. ravnatelja Umjetničke galerije Strajo Krsmanović, voditelj Franjevačke galerije Široki Brijeg Vendelin Karačić koji je otvorio izložbu, te brojni Šunjićevi kolege i novinari.
Zbog čega naziv “Continuum tremens”?
- Tako sam nazvao svoj posljednji ciklus kolaža. Pokušao sam formulirati stanje tremensa, odnosno titranja koje asocira na stanje delirijuma kao posljedice ovisnosti. A taj “continiuum” označava trajanje, odnosno trajno stanje svojevrsne kolektivne psihoze u kojoj se nalazimo.
Je li riječ o konceptualnoj ili retrospektivnoj izložbi?
- S obzirom na zahtjevnost prostora Umjetničke galerije, koji je jedan od najvećih prostora za izlaganje uopće kod nas, obuhvatio sam posljednjih desetak godina svoga rada. S tim da sam radove pokušao povezati i objediniti nazivom da sve funkcionira kao jedna cjelina.
Posebnu pozornost privlače motivi brodova?
- Ja ih pojedinačno nazivam “exodus”. Prvo, ta moja ljubav prema pomorstvu i brodovima traje još od djetinjstva, a druga stvar je da su se tu na neki način pomirili brod u skupturalnom izrazu i onaj na slici. Ti brodovi ispričali su svoju priču o odlascima i putovanjima, više u egzistencijalnom smislu nego turističkom. Možemo ih promatrati i u aktualnom kontekstu kroz sudbine izbjeglica iz sjeverne Afrike koje dolaze na Lampedusu ili ove sad migracije iz Sirije.
Godina 2016. je počela dobro za vas. Kakvi su daljnji planovi?
- Ova izložba sredinom veljače, u dosta manjem opsegu, odlazi u Široki Brijeg u Franjevačku galeriju u jedan renomirani izlagački prostor, i to na poziv fra Vendelina Karačića, voditelja galerije.
Ocijenite položaj umjetnika u današnjem društvu. Mogu li se umjetnici u potpunosti ostvariti u profesionalnom smislu?
- Okolnosti su takve da ako nismo našli zadovoljstvo u samom stvaranju, teško ćemo naći motiv s neke materijalne strane.

Materijalna baza

Sjetimo se premise iz “onoga” vremena “materijalna baza, duhovna nadgradnja”. A kad znamo da ni osnovne materijalne stvari nismo riješili, ne ostaje puno prostora za kreativno izražavanje i za konzumiranje umjetnosti na pravi način. Možda je to moguće negdje vani, ali ovdje sigurno ne.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?