Naslovnica

Izmišljen novi problem za autocestu Vc u Hercegovini

Uz Počitelj, Bunu, izvorište Bošnjaci, sada je sporna i dionica ceste preko Prenja, Čvrsnice i Čabulje
22. kolovoza 2010. u 15:03 7 komentara 302 prikaza
autocesta
Foto: Zvonimir Ćorić

Početak priprema za gradnju autoceste na koridoru Vc kroz Hercegovinu ostat će na čekanju za sljedeći sastav vlasti, a u međuvremenu su se pojavili i novi problemi pri prometnom povezivanju cijele trase, i to upravo prema južnom dijelu BiH. I dok Vlada Federacije za predstojeću sjednicu najavljuje predstavljanje nacrta prostorne osnove prostornog plana Federacije Bosne i Hercegovine za razdoblje od 2008. do 2028. godine, “gumicom” je izbrisana lokacija trase autoceste kroz veći dio Hercegovine.

Stalne spletke

Večernjak je o tome planu potpune prometne izolacije Hercegovine pisao u nekoliko navrata kao dijelu smišljene politike iz Sarajeva kojoj je cilj povezati veća središta između Sarajeva, Zenice i Tuzle te istodobno opstruirati svaku moguću gradnju kroz Hercegovinu, odnosno povezivanje Mostara s Jadransko-jonskim koridorom u Hrvatskoj, odnosno autocestom prema središtu BiH. Krajnji cilj ovakvih zamisli je pokušati ishoditi da jedan krak ceste završi u Neumu u kojem bi se gradila teretna luka. Zbog toga smetaju lokacije autoceste u Potocima kod Mostara, Buni i Blagaju te most u Počitelju. Novi problem oko prometnog povezivanja nazire se i oko gradnje autoceste kroz planinu Prenj. Kampanja koja je započela protiv gradnje autoceste i tunela na području planinskog masiva Prenja, Čvrsnice, Čabulje i Vrana ima isti cilj - zaustaviti svaku moguću gradnju na području Hercegovine. Sada se, naime, nastoji ovo područje do kraja proglasiti nacionalnim parkom, ali sve pod političkom krinkom.

Prolaz kroz dvorišta

Ispada da se jedino u južnim dijelovima BiH nalaze vrijedni povijesni i spomenici prirode, zaštićena područja, a da nije sporno što autocesta praktično kroz Bosnu prolazi i doslovno kroz pojedina obiteljska dvorišta u što su se mogli i osobno uvjeriti svi oni koji su se vozili ovim jedinim oskudnim dijelom autoceste na koridoru Vc. Usto, valja reći da se sadašnjih nešto više od 20 kilometara autoceste gradilo potpuno ilegalno. Naime, na sadašnjoj dionici trase prema vrijedećem prostornom planu iz 1981. godine ucrtana je magistralna cesta, a ne autocesta, što je dramatično različito. Vlada Federacije niti službene vlasti nikada nisu odobrile novi prostorni plan po kojemu bi se u tome dijelu gradila autocesta. U Hercegovini je problem i ‘kamen’ koji se ispriječi, dok na dionici koja se već godinama gradi nije ništa sporno izuzev što sve ide puževom brzinom.

  • KlaWocin:

    @Lloyd varaš se? ne financira se izgradnja iz profita (dobiti) nego se financira iz sredstava koji su uplaćeni od gsm licenci, licencu jednako plaća i BH telekom i HtEronet! Prema tome jednako uplaćuju i Bošnjaci i Hrvati! Donosiš puno zaključaka ... prikaži još! na temelju krivih informacija, nadam se ne zlonamjerno nego što su te mediji koji su pod kontrolom bošnjaka \"napumpali\" krivim informacijama! Još jedna stvar (samo da se zna) hrvati puno više uplaćuju u taj kako ga ti zoveš zajednički proračun nego što dobiju nazad? Znači da hrvati finaciraju autocestu kroz bošnjačka područja a ne obratno? I btw na hrvatskom se kaže projektirao!

  • ozujsko:

    Taj projekt autoceste,je potpuni promasaj za Bosnu i Hrecegovinu,pa zar nije bilo isplatnije,da se projektira autocesta,od Karlovca(HR),preko Vel.Kladuse,Cazin Bihac,Kljuc........i nadalje prema >Sarajevu jedan ogranak,a jedan prema moru,odnosno Mostaru,pa mismo vise povezani poslovno i turisticki s Zapadom nego Sjeverom,ali kakva drzava ... prikaži još! i vlast,takvi i projekti dabogda da ni ta\"zapoceta\" trasa nikad ne uspije.

  • Lloyd:

    Sto se tice clanka nigdje veze Zoka (nije li to srpsko ime?), ne budi paranoidan i ne izmisljaj neke stvari da bi mogao napisati clanak. Bosnjaci finansiraju ako se ne varam, a ne varam izgradnju nekih dionica WC-a od profita ... prikaži još!a BH Telekoma, naravno vec sad se naplacuju te dionice, a sva lova ide u zajednicki budzet. I tako svake godine nekih 150 miliona maraka bosnjacki telekom uplati u zajednicku kasu. A sta je sa drugim telekomom? On ima profit kao lokalni internet klub, zapravo i nema ga. Sto znaci FBIH ce zaduzivati sve u FBIH za izgradnju dionica kroz Hercegovinu, a zbog toga sto na mnogim mjestima u Bosni su vec izgradjene ili ce biti izgradjene dok se ova natezanja vode, nece ni biti potrebe da ih finansira FBIH iz kredita kad ce ih finansirati BHT? Naravno Hrvati su spickali svoj telekom, prodali neke dijelove, ista stvar sa vecinom pod navodnicima federalnom imovinom i jedino ko uplacuje u federalni budzet su firme sa podrucja pod kontrolom Bosnjaka. I ti se bunis zbog trase koju je Jure Radic projektovao kao \"vrstan\" strucnjak koji je projektovao most koji vecinom godine je zatvoren?