Novi projekt

Inovativni domaći zdravi proizvod - omega-3 jaja

Jaja
19.07.2012.
u 10:44

Ideja se sastoji u tome da se kokošima u hranidbu ubaci lan da se dobije jaje koje sadrži visok stupanj omega-3 masnih kiselina kojima se mogu prevenirati kardiovaskularne bolesti

Vodeća bh. peradarska tvrtka Posavina Koka Orašje prva u BiH je počela proizvodnju omega-3 jaja tako da će kupci u BiH i RH moći potražiti ovaj novi zdravi proizvod koje tržište tek treba prepoznati. Posavina Koka kreće s projektom proizvodnje od milijun komada godišnje, no potencijali su daleko veći.

Riječ je o jajima koja sadrže dosta omega-3 masnih kiselina, a pri tome tri do četiri puta manje omega-6 masnih kiselina od klasičnih jaja. Urađene su i prve analize koje pokazuju da ovaj proizvod zadovoljava standarde koji se očekuju od proizvoda koje na tržište izlazi s tim imenom. Sudjelovali smo u prvom pokretanju strojeva u Posavina koki iz kojih su izlazila sortirana omega-3 jaja u prepoznatljivoj ambalaži takve vrsti.

Lan za hranidbu kokoši

Ideja se sastoji u tome da se kokošima u hranidbu ubacuje lan kako bi se dobilo jaje koje sadrži visok stupanj omega-3 masnih kiselina, kojima se mogu prevenirati kardiovaskularne bolesti. Projekt je rađen u koordinaciji javne uprave, fakulteta a inovativni projekt je osmislio profesor s Biotehničkog fakulteta u Bihaću Mirsad Veladžić. –Zdravstveno omega-3 jaje se po kvaliteti mjeri s plavom ribom. Taj proizvod otvara mogućnost za niz drugih projekata ( proizvodnja lana, lanac proizvodnje omega 3 mlijeka, brojlerskog, ili junećeg mesa). U Posavini imamo potencijala za zdravu hranu. Projekt je inače krenuo od Slovenaca, u Hrvatskoj postoji jedino tvrtka “Marijančanka“ i u BiH mi smo prvi. Zemlje okruženja još uvijek nisu pokrenule ovaj projekt, kaže nam direktor Marko Damjanović koji je uz Dragu Mikića vlasnik Posavina koke

Bojazan za tržište RH

Damjanović ne skriva bojazan da bi zbog tromosti administracije BiH mogao izgubiti tržište RH na kojem godišnje izveze konzumnih jaja u vrijednosti oko 800.000 eura. -Bojim se za hrvatsko tržište jer upitno je hoće li BiH za godinu dana do ulaska RH u EU uspjeti završiti sve poslove o ustroju jer u suprotnom bi mogao izgubiti veterinarski broj za izvoz roba animalnog porijekla na EU tržište, kaže Damjanović. Koliko je tvrtka renomiranog imena potvrđuje i podatak da je u samo tri dana uspjela plasirati 55.000 pilenki (vrijednost posla oko 220.000 eura) koje su preuzele tvrtke iz Makedonije i Crne Gore.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?