Namjenska industrija

Izvoz oružja i streljiva iz BiH raste: glavno tržište SAD, na drugom mjestu Češka

Foto: Agencije
Izvoz oružja i streljiva iz BiH raste: glavno tržište SAD, na drugom mjestu Češka
23.09.2025.
u 18:06
Ukupno smo u SAD za osam mjeseci izvezli ovih proizvoda za 79,4 milijuna KM. Na drugom mjestu je Češka, u koju smo izvezli 55,3 milijuna KM.
Pogledaj originalni članak

Izvoz oružja i streljiva iz Bosne i Hercegovine nastavlja rasti. Izvoz raste nesmanjenim tempom, a glavno izvozno tržište i dalje su Sjedinjene Američke Države, ali je Češka sve važnije tržište, piše biznisinfo.ba. Izvoz u prvih osam mjeseci ove godine bio je između 305 milijuna i 310 milijuna KM s obzirom na to da se podaci raznih domaćih institucija koje prate izvoz blago razlikuju. U svakom slučaju, to je za oko 16 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Samo u kolovozu izvoz je bio vrijedan 36,6 milijuna KM, što je za gotovo 24 posto više nego mjesec dana prije.

Tome treba dodati i drugu stavku, a to su eksplozivi, pirotehnički proizvodi itd. koji se posebno vode, a kojih smo u osam mjeseci izvezli u vrijednosti od oko 93 milijuna KM. Američke carine stupile su na snagu početkom kolovoza, a da je za BiH određena stopa od 30 posto. Bilo je mnogo debata o tome koliko će ove sankcije utjecati na bh. izvoz, a očekivalo se da najviše bude pogođena upravo namjenska industrija, koja je naš glavni adut za izvoz na američko tržište.

Ukupno smo u SAD za osam mjeseci izvezli ovih proizvoda za 79,4 milijuna KM. Na drugom mjestu je Češka, u koju smo izvezli 55,3 milijuna KM. Rast izvoza, unatoč carinama, može biti posljedica nekoliko čimbenika: višegodišnjih ugovora koji su zaključeni prije promjene politike, dugih proizvodnih ciklusa u namjenskoj industriji te isporuka koje stižu u “cjelinama” nakon dobivanja izvoznih dozvola. Dodatno, dio dobavljača je, izgleda, spreman privremeno apsorbirati dio carinskog tereta kroz marže ili korekcije cjenika kako bi očuvao ugovorene količine i kontinuitet odnosa s kupcima u SAD. Struktura tržišta također se mijenja. Dok SAD ostaje glavno odredište, snažan plasman u Češku upućuje na dublju integraciju bh. proizvođača u europske lance opskrbe. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.