Dragan Doko, Ombdusman za zaštitu potrošača BiH

Niste dužni platiti račun kada nastupi zastara

doko
Foto: Večernji list
23.02.2014.
u 09:51

Potrošače se ucjenjuje zastarjelim računima

Na javna poduzeća i banke najčešće stižu prigovori potrošača koji tvrde da im krše njihova prava, bilo da se radi o kamatama, neplaćenim računima... Ured ombudsmana za zaštitu potrošača u Mostaru zatrpavaju ti prigovori budući da na njihove žalbe na dobivaju odgovor uvažavanja, ali niti želje da im se ispoštuju prava. Ombudsman Dragan Doko upozorava na kršenja brojnih obveza prema potrošačima.

Je li prošle godine trebalo doći do pojeftinjenja električne energije potrošačima EP HZ HB?

Da. Apsolutno da!

Često javne kompanije tuže građane za račune koji su stari čak i deset godina. Što s time, imaju li na to pravo?

Imali smo takve žalbe, a tu postoji nekoliko različitih slučajeva. Ako potrošači dobiju sudski poziv za naplatu takvih dugovanja, moraju se javiti na poziv i ne smije ga se ignorirati jer će biti presuda donesena bez njih. Kada se odazovete na sudu, treba se pozvati na zastaru. Sud to neće učiniti po službenoj dužnosti, nego u postupku to moraju učiniti potrošači ili njihov zastupnik. Tako ćete biti zaštićeni od naplate sudskim putem. Međutim, vaše potraživanje i dalje je aktivno u evidencijama pružatelja usluga.

Cijeli intervju pročitajte u tiskanoj verziji Večernjeg lista...

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?