Izgradnja sarajevske I transverzale

Čeka se analiza troškova, samo za eksproprijaciju treba 70 milijuna KM

11.03.2016.
u 07:00

Kada će početi izgradnja I transverzale, ovisi o dostavljenim informacija o troškovima izgradnje za svaku poddionicu

Na posljednjoj sjednici Vlade SŽ-a usvojen je prijedlog da se zaduži Zavod za izgradnju i Direkcija za ceste SŽ-a da u što skorijem vremenu završe analizu orijentacijskih troškova za pripremu izgradnje I transverzale te da se Ministarstvu prometa SŽ-a dostavi informacija o mogućnostima izgradnje zamjenskih stambenih objekata u sklopu eksproprijacije zemljišta.

Kada će početi izgradnja I transverzale, ovisi o dostavljenim informacija o troškovima izgradnje za svaku poddionicu.

Sarajevska I transverzala ima ulogu povezivanja Sjeverne longitudinale (kod Željezničkog kolodvora) s budućom gradskom autocestom (u Velešićima) i naposljetku s Vogošćom uz povezivanje s autocestom A1.

Početak prve dionice I transverzale je s raskrižja ulica S. S. Kranjčevića i Sjeverne longitudinale do veze s magistralnom cestom M-18 u Hotonju. Na ovom potezu je pet poddionica ukupne dužine blizu 5 km. Na tih pet poddionica postoji više zahtjevnih objekata, a najzahtjevniji je tunel Kobilja glava dužine 0,7 km. Procijenjena vrijednost građevinskih radova za svih pet poddionica iznosi blizu 150 milijuna KM, od čega je sam tunel procijenjen na 60 milijuna KM, ne računajući troškove eksproprijacije.

I transverzala se potom nastavlja od Hotonja, odnosno veze s magistralnom cestom M-18 do Jošanice, odnosno raskrižja za Tuzlu i veze na autocestu A1, ukupne dužine također 5 km. Procijenjena vrijednost ove dionice, prema idejnom projektu, iznosi više od 60 milijuna KM, ne računajući eksproprijaciju.

Kako su potvrdili iz Zavoda za izgradnju SŽ-a, još uvijek se čeka službeni zahtjev Ministarstva prometa SŽ-a, nakon čega će se početi s analizom troškova.

“Mi smo još prije mjesec dana tražili od Općine Centar da nam dostave potrebnu dokumentaciju s podacima za tri parcele u naselju Šip, gdje bi se trebali graditi zamjenski objekti u sklopu eksproprijacije. Dok se to ne dogodi, ni Zavod za izgradnju ne može dati mišljenje Vladi SŽ-a o troškovima pripremanja građevinskog zemljišta i o mogućnostima izgradnje zamjenskih stambenih objekata”, istaknuli su za Klix.ba iz Zavoda za izgradnju SŽ-a.

Još uvijek ne postoje službeni podaci o tome koliko će stambenih objekata biti izgrađeno, kao ni njihova točna lokacija.

Za eksproprijaciju zemljišta bit će potrebno oko 70 milijuna KM, ali ta sredstva se ne smiju osiguravati kreditnim putem.

Sarajevska I transverzala bit će kategorirana kao magistralna cesta, a njezina izgradnja će u velikoj mjeri rasteretiti gradski promet, zbog čega se početak radova na njezinoj izgradnji željno iščekuje.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?