Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica

Zadarsko kazalište zna kako napraviti dobru predstavu

Najveća vrijednost predstave svakako su glumci Jasna Ančić i Mirko Šatalić, prvak HNK Zadar
07. svibnja 2011. u 17:44 0 komentara 214 prikaza
predstava
Foto: Stojan Lasić

Predstava Sarah Bernhardt, u izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta Zadar, eklatantan je primjer kako se na naizgled jednostavan način uz dobar tekst može napraviti dobra predstava koja se može svidjeti široj publici. Na koncu vam bude žao što umjesto Jasne Ančić (Sarah) i Mirka Šatalića (Žorž)) na sceni ne gledate Sandu Krgo i Velimira Pšeničnika Njirića, jer su ovakve predstave kao stvorene za njih. Ali to je neka druga priča...

Velika diva

Drama Sarah Bernhardt, u režiji Ivana Lea Leme, koja je uprizorena u sklopu Mostarskog proljeća, na Maloj sceni Hrvatskog narodnog kazališta Mostar, biografska je priča velike svjetske glumice 19. i 20. stoljeća, i istodobno je i introspektivna i duboko intimna priča. Scenaristica Nina Skorup sjajno je napisala tekst po motivima biografije “Sarah Bernhardt” H. Gidela i drame “Sarah i vrisak languste” J. Murrella i G. Wilsona. Predstava je, napravljena s takvom lakoćom, iskorištenog svakog trenutka isvakog djelića prostora, tako da vam sat vremena koliko traje prođe u djeliću sekunde.

Odlični glumci

Najveća vrijednost predstave svakako su glumci Jasna Ančić (Sarah) i Mirko Šatalić, koji je glumio slugu Pitoua, časnu sestru Sofie, njezinu majku Julise i fatalnoga ljubavnika Aristidea Damalasa. Kao Pitou strpljivo je podnosio torturu, bio sluga, ali i životni suputnik, koji je u svakom trenutku suosjećao sa Sarom, kao časna sestra bio je blag i skroman, kao majka hladan i zao, a kao fatalni ljubavnik bahat i ohol.

Sarah kroz svoju osobnu povijest u ovoj drami otkriva svoju duboku potrebu za superiornošću, patnjom i muškim principom, dok istodobno spoznaje svoju iskonsku prirodu bića i žene. - Sarah Bernhardt je bila velika glumica čija su specijalnost bile scene umiranja. Smrti je još uvijek tabu naše male, bučne civilizacije, a ova predstava ponizno pokušava rekonstruirati život S. Bernhardt netom prije njezine smrti,- navodi redatelj Leo Lemo.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.