istraživanje

Znanstvenici potvrdili da je Vitamin C učinkovit protiv karcinoma

vitamin C
18.03.2017.

Posljednje znanstveno istraživanje pokazalo je da vitamin C ima specifično djelovanje na matične stanice karcinoma i da može dovesti do uništavanja kancerogenog tkiva.

Magazin “Oncotarget“ objavio je rezultate istraživanja koje su proveli znanstvenici sa Salford sveučilišta u Manchesteru i došli do saznanja da vitamin C i do deset puta efikasnije deluje u borbi protiv stanica karcinoma od lijeka 2-DG koji je u probnoj primjeni, javlja Anadolija.

Znanstvenici su testirali utjecaj tri prirodne supstance (caffeic acid phenyl ester (CAPE), silibinin i ascorbic acid), tri eksperimentalna lijeka (actinonin, FK866 I 2-DG), i jedan klinički lijek (stiripentol) na razvoj stanica i tkiva karcinoma.

Ovo je prvo znanstveno istraživanje koje je otkrilo da vitamin C (ascorbic acid) može biti korišten u uništavanju stanica karcinoma.

“Analizirali smo efekt niza prirodnih supstanci na matične stanice karcinoma, uključujući silibinin iz mliječnih namirnica i neke sastojke iz derivata pčelinjeg meda, ali daleko najbolje rezultate postiže vitamin C. To je jeftini, prirodni, neškodljivi i lako dostupni resurs koji bi mogao postati važno oružje u borbi protiv opakih karcinoma“, rekao je Michael P. Lisanti.

Istraživanje je pokazalo i veliki potencijal eksperimentalnog lijeka FK866 i antibiotika actinonina.

Nobelovac Linus Pauling je ranije otkrio da vitamin C može biti korišten u lečenju karcinoma, a terapija tim vitaminom je za 25 posto smanjila smrtnost karcinoma dojke kod pacijentkinja u Japanu. Međutim, posljednje istraživanje britanskih stručnjaka je otkrilo konkretno da vitamin C spriječava energetske procese unutar stanične mitohondrije karcinoma.

“Ovo je još jedan dokaz da vitamin C i druge netoksične supstance mogu imati ulogu u borbi protiv karcinoma. Rezultati su obećavajući“, rekla je Gloria Bonacelli, vođa istraživačkog tima sa Salford sveučilišta.