Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Zbog popusta blagdanska kupnja počinje u studenome

U BiH Crni petak postaje sve popularniji premda su popusti mnogo manji od onih na Zapadu. Međutim, i tu postoji rješenje - online kupnja.
24. studenoga 2021. u 21:58 0 komentara 121 prikaza

Stigla je groznica velikih popusta, kada imamo priliku obaviti blagdansku kupnju za obitelj i prijatelje. Predblagdanska kupnja oduvijek je značila uzbuđenje i groznicu iščekivanja popusta, pogotovo ako ste si izabrali određen proizvod koji je inače jako skup, no sada si ga uz dobar popust možete priuštiti, piše Večernji list BiH.

S obzirom na to da je riječ o velikim popustima i robi koja inače tijekom godine nije snižena, kao što su elektronički uređaji, igračke, namještaj ili dizajnerska odjeća, Crni petak postao je sinonim za kupnju koju svi napeto iščekuju jednom u godini. U BiH Crni petak postaje sve popularniji premda su popusti mnogo manji od onih na Zapadu. Međutim, i tu postoji rješenje - online kupnja. 

Poprilična ušteda

Na Božić se, uz blagdanski ručak, najviše potroši na kupnju darova za posebne ljude. Crni petak, koji je u početku trajao jedan dan, pretvorio se u tjedan, ove godine čak i mjesec. Dakle, imate dovoljno vremena za planiranje što darovati i pretraživanja kako biste dobili najbolju cijenu. - Svake godine za Božić moram kupiti 14 darova te, koliko god sitni bili, za to moram izdvojiti znatan iznos novca. Tako da posljednjih godina već u studenom počinjem planirati što kome kupiti te pretraživati online, kao i fizičke trgovine. Nastojim što više darova kupiti na Crni petak, iako kod nas popusti nisu kao na Zapadu, može se poprilično uštedjeti. U načelu kupim neku bolju stvar za isto novca koliko bi nekim drugim danom platila neki, recimo, "siromašniji" dar - kaže nam Mostarka Marijana. Sve više građana na ovim prostorima razmišlja poput Marijane i božićne darove kupuje već krajem studenoga, uštedi se i izbjegne stres kupnje u zadnji tren. I dok jedni kupuju darove, drugi ovo vrijeme koriste za obnovu odjeće, osobito mlađe generacije. - Planove za kupnju na Crni petak pravim već od kraja listopada. Pretražujem internetske trgovine, biram komade odjeće, potom ih, ako ta trgovina postoji u gradu, isprobavam, provjeravam veličine te čekam početak rasprodaje. Obično naručim na internetu, ne moram čekati u redovima i gužvati se, a tako lakše dođem do željenog komada odjeće. Jakne, kapute, čizme - na svemu tome, što je inače skuplje, može se značajno uštedjeti, a zima je tek počela - kaže nam studentica iz Mostara. Bilo da se odlučite za kozmetiku, parfeme, odjeću i obuću ili pak elektroničke uređaje te, ako vam kućni proračun dopušta, svakako se na trenutačnim ili najavljenim sniženjima može uštedjeti.

Korona i Crni petak

Crni petak u BiH je relativno nov pojam jer su rasprodaje na kraju studenoga nešto što se pojavilo prije nekoliko godina. Prošle godine pandemija je mnogima pomrsila planove za kupnju. Za nadati je se da će ove godine stanje ipak biti znatno bolje. Prema podacima o evidentiranom prometu na serveru Porezne uprave FBiH, na dan 27. studenoga (Crni petak) prošle godine ukupno evidentirani promet obveznika u sustavu PDV-a iznosio je 117,153.309,17 KM, obveznika koji nisu u sustavu PDV-a 6,012.356,97 KM, a ukupno evidentirani promet obveznika koji su oslobođeni plaćanja PDV-a iznosio je 34,270.324,39 KM. Prema podacima Porezne uprave FBiH, na dan 29. studenoga 2019. godine (Crni petak), evidentirani promet obveznika u sustavu PDV-a iznosio je 151,157.130,68 KM, obveznika koji nisu u sustavu PDV-a 7,401.874,48 KM, a ukupno evidentirani promet obveznika koji su oslobođeni plaćanja PDV-a iznosio je 43,830.997,91 KM. Prema podacima Porezne uprave Republike Srpske, građani su prošle godine potrošili čak 20 milijuna KM manje u odnosu na godinu ranije. Tako su podaci pokazali da je evidentirani promet preko fiskalnih blagajni u maloprodaji u Republici Srpskoj 27. studenoga 2020. godine iznosio 7,12 milijuna KM, dok je na Crni petak 2019. godine potrošeno čak 27,65 milijuna KM. •

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.