Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Što mislite, je li bolje hodati brzo ili duže?

Petnaest minuta bržeg hodanja dnevno je praktički jednako kao pola sata umjerenog intenziteta – ukratko, imate sve prednosti kardio vježbe, što znači da smanjujete rizik od krvožilnih bolesti, jačate srce, poboljšavate svoje kognitivne funkcije i popravlja vaše raspoleženje
26. siječnja 2022. u 19:01 0 komentara 1765 prikaza
hodati
Foto: shutterstock

Ponekad imate pola sata, nekad sat vremena za šetnju, pa telefonirate s bliskim osobama ili slušate podcast. Ponekad, ipak, imate samo desetak minuta do autobusa ili tramvajske stanice. Koliko god mislili da je par minuta hoda premalo, i dalje nudi iznimne prednosti kako na vaše mentalno, tako i na vaše fizičko zdravlje, piše ljepotaizdravlje.hr

Međutim, postavlja se pitanje je li potrebno onda hodati brže kad imamo manje vremena, ili tempo nije toliko važan koliko vrijeme hodanja. Ukratko, oba oblika imaju svoje prednosti!

Prednosti kratkih i brzih šetnji

Petnaest minuta bržeg hodanja dnevno je praktički jednako kao pola sata umjerenog intenziteta – ukratko, imate sve prednosti kardio vježbe, što znači da smanjujete rizik od krvožilnih bolesti, jačate srce, poboljšavate svoje kognitivne funkcije i popravlja vaše raspoleženje. Stoga, 15 minuta može puno značiti, no nikako nemojte pretjerivati. Nemojte zaboraviti kratko se zagrijati i uvijek se dovoljno hidrirajte.

Prednosti dugih šetnji blažeg tempa

Osim što ćete dobiti beneficije koje hodanje daje dugoročno, sporijim tempom smanjit ćete rizik od ozljeda, rekuperirati svoj um i tijelo te ćete izgraditi izdržljivost. Imate muskulfiber nakon dva kruga u parku? Nakon nekog vremena nećete niti osjetiti te iste kilometre.

Zaključak: što je bolje?

Ono što vama odgovara je ono što je bolje. Kompromis je – kombinacija. Jednom tjedno ili svaki drugi tjedan bilo bi dobro izdvojiti 10-15 minuta za nešto brže i kraće šetnje, dok ostalo vrijeme držite umjeren tempo – naravno, s primjerenom obućom i odjećom za razdoblje u kojem odlučite šetati. I da, to ne znači da u međuvremenu ne možete trčati, plivati, ići na fitness ili biciklirati!

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.