Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Smijete li jaja jesti svaki dan? Sadrže kolesterol, ali i dobra su za zdravlje

U standardnoj dijeti, jaja su ta koja sadržavaju najveću količinu kolesterola; dok je umjerena količina dobra za izgradnju zdravih stanica, prekomjerna konzumacija povećava mogućnosti za obolijevanje od srčanih bolesti.
18. veljače 2020. u 16:53 0 komentara 663 prikaza

 

Svaki žutanjak u jaju sadrži oko 186 miligrama kolesterola, a istraživanje provedeno 2019. godine pokazalo je da dijete s povećanom razinom kolesterola, koje sadržavaju i veću količinu jaja, usko su povezane s razvijanjem kardiovaskularnih bolesti. Istraživački tim iz Amerike analizirao je podatke skoro 30 000 osoba u razdoblju od 31 godine, a pronašli su da svakodnevna konzumacija od 300 miligrama kolesterola povećava bolesti srca i krvotoka za 17% te 18% veću mogućnost za smrću. Ako imate visoki kolesterol, možete razvijati previše masnoće u krvnim žilama, koji se pretvaraju u ugruške koji uzrokuju srčane udare.

Jaja sadrže puno nutritivnih vrijednosti, a bjelanjak i žutanjak zajedno sadrže savršen balans proteina, masnoća i kalorija zbog kojih su se ljudi osjećali 'puno'. Većina nutritivnih vrijednosti zapravo se nalazi u žutanjku, uključujući vitamine B, A, D, E i K. Dok se više proteina i manje masnoća nalazi u bjelanjku, žutanjak je dobar za snižavanje krvnog tlaka te probleme s probavom, dok poboljšava imunološki sustav, što zapravo znači da je bolje pojesti cijelo jaje, nego samo bjelanjak

. Kada se radi o zdravlju, važnije je kakvu vrstu masnoća jedete, nego koliko kolesterola konzumirate. Samo 20% kolesterola u tijelu dolazi od hrane, ostatak proizvodi jetra, što znači ako svaki dan jedete puno masnoće i kolesterola, to se u tijelu pretvara u još više kolesterola.

Na kraju je važno da pazite što jedete uz jaja jer, ako svaki dan jedete visokokaloričnu hranu uz jaja, imat ćete zdravstvenih problema u budućnosti. Ako jedete raznoliku hranu u umjerenim količinama, jaja vam pomoći u podizanju nutritivne vrijednosti. Iako je važno fokusirati se na količinu jaja koju konzumirate, važnije je obratiti pažnju na način pripreme: bolje je jesti kuhana jaja, nego 'jaja na oko' pečena u ulju i masnoćama, piše metro.co.uk.

 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.