Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Rekonstrukcija naftnih terminala u FBiH: 'Mostar će malo potrajati, ali ipak je mega projekt'

Riječ je o projektu od općeg interesa i jednim od najvećih na području naše zemlje. U Blažuju su radovi u tijeku, u Bihaću bi trebali početi do kraja godine. Potom dolazi na red Mostar kada se riješe pravno-imovinski odnosi, a u sljedećoj bi se fazi radilo na osposobljavanju terminala u Živinicama.
29. rujna 2022. u 15:15 0 komentara 173 prikaza
Foto: BHRT

Obveza naše zemlje je imati naftne rezerve koje osim gabaritnosti treba zadovoljiti i teritorijalnu zastupljenost. Radi se na četiri naftna terminala u Federaciji BiH. Budući da naša zemlja ovisi o uvozu nafte i naftnih derivata, stručnjaci smatraju da je i nakon ograničenja marži u Federaciji potrebno razmisliti o novim modelima pomoći stanovništu i gospodarstvu koje je na udaru visokih cijena nafte i naftnih prerađevina.

Nakon planiranih investicija Federacija će raspolagati s nešto manje od 200 milijuna litara tekućih goriva, a direktiva Europskog vijeća obvezuje na 240 milijuna. Razlika će se nadoknaditi iz Naftnih terminala u Pločama. Inače, Federacija ima četiri skladišta, u Blažuju, Živinicama, Bihaću i ovaj u Mostaru koji će biti najveće skladište, međutim, za sada ima imovinskih problema, javlja BHRT.

Mario Kordić, gradonačelnik Mostara kaže da se u tom kontekstu ponudio kao gradonačelnik, da proba pomoći raspretljati te imovinske odnose. 

"Na dobrom smo putu. Već smo ostvarili izvjesne kontakte i našli procedure kojima bi to mogli riješiti.“, ističe Kordić.

Hermin Zornić, predsjednik Uprave „Operator-Terminali Federacije“ kaže kako će Terminal tečnih tereta u Mostaru biti najmoderniji. 

"Terminal tečnih tereta u Mostaru to će biti na prostorima stare Jugoslavije, pa i čitave regije, najmoderniji i najsavremeniji. Gabaritnost tog terminala je nekih 80 milijuna litara. Vrijednost tog investicijskog ulaganja je nekih 60 milijuna i to bi bila kao točka na I po priči terminala što se tiče Bihaća, Blažuja, Mostara i vratili bi se '24. na drugu fazu Živinica.“, pojasnio je Zornić.

Riječ je o projektu od općeg interesa i jednim od najvećih na području naše zemlje. U Blažuju su radovi u tijeku, u Bihaću bi trebali početi do kraja godine. Potom dolazi na red Mostar kada se riješe pravno-imovinski odnosi, a u sljedećoj bi se fazi radilo na osposobljavanju terminala u Živinicama. 

"Ako je defilacija prodaje tih roba 900 tisuća tona, onda je nama potrebno 225. Sa Blažujem i Bihaćem, mi ćemo imat 70% rješenost toga. Dakle, u ovoj godini smo to stigli. Mostar će malo potrajati, ipak je mega projekat.“, kaže Zornić.

Koliko je značajan ovaj projekt za cijelu zemlju, osobito u doba energetske krize, potvrđuju i stručnjaci, kao i činjenica da će u konačnici biti zaposleno više od 200 ljudi.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.