Poduzetnice i poslovne žene

Poslovne žene Hercegovine u Klubu visokih peta

22.02.2019.
u 17:01

Poduzetnice i poslovne žene Hercegovine okupile su se na sastanku Kluba visokih peta, koji je održan u četvrtak u Tehnološkom parku Intera u Mostaru.

Klub je jedna je od aktivnosti grupe Bisnode, posvećena poslovnim ženama, prije svega poduzetnicama i menadžericama, kao platforma za stvaranje novih poslovnih prilika za žene u biznisu.

Druženja Kluba su neformalna, besplatna i namijenjena svim poslovnim ženama koje žele predstaviti svoje projekte, razmijeniti iskustva i upoznati se s aktualnim problemima u poslovnom okruženju, priopćeno je iz analitičko bonitetne kuće Bisnode BH.

Klub visokih peta u Mostaru bio je prilika za razgovor o ženama u biznisu u BiH i Hercegovini, o zvaničnim brojkama i vlastitim iskustvima.

Direktorice organizatora, analitičko-bonitetne kuće Bisnode BH, Zlata Mulać Jagličić iznijela je informacije o poslovanju kompanija u BiH čije su vlasnice ili menadžerice žene, a brojke kažu slijedeće: 23,8 posto od ukupnog broja bh. kompanija vode žene, one kreiraju nešto više od 44 posto ukupnog broja radnih mjesta i skoro 40 posto prihoda bh. ekonomije.

Statistika pokazuje da kompanije koje vode žene imaju manje problema u redovnom poslovanju.

- Kada je Hercegovina u pitanju, prema pregledu poslovanja u kojem smo obuhvatili tri županije (HNŽ, ZHŽ i HBŽ), žene kao vlasnici ili menadžeri nalaze se u 1.007 kompanija od ukupno 4.287, koliko ih je aktivno na prostoru te tri županije - doda je.

Prema njezinim riječima, gotovo 90 posto su mala poduzeća, a skoro 80 posto njih radi više od pet godina, što ukazuje na kontinuitet poslovanja.

Najviše ih je, kaže, u trgovini na veliko i na malo (33 posto), slijedi prerađivačka industrija s 12,5 posto, a zastupljene su i u tzv. "muškim" djelatnostima poput građevinarstva (oko 5 posto) i prijevoza i skladištenja (oko 3 posto).

- Prihod ovih kompanija je skoro 1,75 milijardi maraka, a zapošljavaju gotovo 13.000 uposlenika. Iako su prihodi u 2017. manji u odnosu na prethodnu godinu za oko 2 posto, dobit koju su ostvarile 2017. je skoro 115 milijuna i veća je u odnosu na godinu ranije za nepunih 11 posto - objasnila je direktorica Bisnode BH.

Spomenuta analiza ne obuhvaća obrte, jer po bh. zakonima pristup financijskim podacima pojedinačnih obrta nije omogućen, a kad bi uključili i te podatke onda bi tek dobili pravu sliku ženskog poduzetničkog duha u BiH i Hercegovini.

Helena Lončar, menadžerica "Asocijacija poduzetnika Hercegovine", partnera u organizaciji Kluba, predstavila je planove asocijacije vezane za poduzetnice, izražavajući želju za kreiranjem jake mreže žena Hercegovine, koje svojim uspjesima u radu i razvoju brendova inspiriraju.

Svoje aktivnosti u promociji pozitivnih vrijednosti u društvu te osnaživanje i povećanje vidljivosti žena u privrednom životu, predstavila je i predsjednica udruge Poduzetnice IN Adisa Tufo.

Poduzetnička iskustva podijelile su i poduzetnice Kristina Dujmović - Imortelle Group; Marija Kostić - veganski brend Rock'n'Raw; Jasmina Šoše Ćušić - Domaće eko povrće i voće Jasmina; Ema Badžak - Restoran MM; Iva Kovačević - OPG Aronija Kovačević; Ines Jarak - Beauty By Ines i Marija Ćeškić - portal From Herzegovina With Love, koje su svojim proizvodima i uslugama obradovali prisutne dame.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije