Svako treći zaposlenik u javnoj upravi

Pomoćnici ministara imaju mandat dulje od deset godina

dd
20.09.2015.
u 06:30

Vječni tajnici, pomoćnici, s mandatima duljim više od deset godina, bit će od ove godine stvar prošlosti, jer je Vlada Federacije BiH još prije par mjeseci zadužila Federalno ministarstvo pravde da predloži izmjene i dopune Zakona o državnoj službi u Federaciji BiH, kojim će se rukovodećim državnim službenicima obnašanje dužnosti ograničiti na mandatno razdoblje.

Reducirati broj pomoćnika

Također je Federalna vlada zadužila sva federalna ministarstva da kod federalnih uprava i federalnih upravnih organizacija, gdje mandati rukovoditelja nisu ograničeni, a čije su dužnosti kako piše u službenoj odluci “definirane posebnim zakonom, Vladi Federacije BiH predlože izmjene i dopune tih zakona, na način da se obnašanje ovih dužnosti ograniči na mandatno razdoblje”. To znači da će svaki čelnik u državnoj službi, imati mandata od četiri godine, s mogućnosti njegovog produžetka, ukoliko to naravno odobre mjerodavna tijela Federalna vlade. Činjenica je da neki čelni službenici rade i dulje od 10 godina, bez obzira na smjene vlasti koje se događaju nakon proglašenja izbornih rezultata. Primjerice veliki broj pomoćnika ministara u Vladi FBiH bili su rukovodeći službenici još iz vremena Alijanse za promjene, koja je obnašala vlasti još početkom 2001 godine. Novom vladinom mjerom želi se reducirati broj pomoćnika ministara, jer je nedopustivo da uz političke veze, i prijateljske veze 16 federalnih ministara ima čak 74 pomoćnika. Tome treba pridodati da svaki od tih pomoćnika ima po jednog tajnika i nekoliko desetaka načelnika službi, čiji mandati uopće nisu ograničeni, niti se svih tih godina varolizira njihov rad. Prema informacijama državne službe najviše pomoćnika imaju ministri financija, prometa i veza, te federalno ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva s osam pomoćnika ministara. Sveučilišni profesor Ferid Otajagić koji se bavio analizom rada javne uprave u BiH, napominje kako su u veoma izraženi nedostaci, odnosno problemske pojave u javnoj upravi u smislu, prije svih: pristrasnosti, neprofesionalnosti, neučinkovitosti, nepovjerenja i neodgovornosti. “Kao prijedlog prevladavanje nepovoljnog stanja” ističe on “mogli bi predložiti usvajanje kodeksa državne službe na razini BiH s vrijednostima i principima državne službe kako se predlaže u dokumentima Europske unije i uz to predvidjeti efikasne i konkretne instrumente i mehanizme praćenja zadanog i poželjnog ponašanja državnih službenika u BiH”.

Razvoj i reforma uprave

Reforma javne uprave jedan je od preduvjeta za uspješnu integraciju BiH u Europsku uniju i obveza iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju. I Vlada Federacije BiH mora poštivati ključne odrednice koje je zadala Europska unija, a ključni cilj reforme javne uprave u BiH kako piše Strategije reforme javne uprave je: „razvoj javne uprave koja bi bila učinkovitija, djelotvornija i odgovornija; koja bi građanima pružala bolje usluge za manje novca, te poslovala na osnovu transparentnih i otvorenih procedura, uz ispunjavanje svih uvjeta postavljenih evropskim integracijama, čime bi zaista postala sredstvom za kontinuirani i održivi društveno-ekonomski razvoj.“

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?