Naslovnica Vijesti

Obustavljena isplata 2399 mirovina, a idući bi mjesec taj broj mogao biti i 15.000

09. veljače 2017. u 07:00 0 komentara 3622 prikaza

Mirovinu za siječanj nije dobilo 2399 korisnika Federalnog zavoda MIO kojima je adresa prebivališta izvan zemalja bivše Jugoslavije, a već u veljači taj bi broj mogao biti znatno veći. Riječ je o korisnicima koji nisu navrijeme dostavili potvrde o životu te im se, kao što je praksa bila i dosadašnjih godina, privremeno obustavlja isplata mirovina dok ne dostave potrebnu dokumentaciju. Prema informacijama iz Zavoda MIO, trenutačno potvrde o životu nisu dostavila 15.744 korisnika koja žive izvan granica FBiH, piše Večernji list BiH.

Korisnici iz BiH

“Što se tiče korisnika iz Hrvatske, ukupno potražujemo 18.277 potvrda o životu. Od tog broja, do utorka su nam pristigle 13.222, a još čekamo potvrde za 5055 korisnika”, kazao je glasnogovornik Federalnog zavoda MIO Tomislav Kvesić. Nešto manji broj korisnika koji trenutačno žive u Srbiji također bi mogao ostati bez mirovina za veljaču. “Od korisnika iz Srbije ukupno potražujemo 17.995 potvrda, od toga je pristiglo 13.350, a još čekamo 4645 potvrda”, navodi Kvesić. Iz Zavoda naglašavaju kako im potvrde o životu nisu dostavili ni svi korisnici iz BiH. “Kada je riječ o korisnicima iz Republike Srpske, od ukupnog broja korisnika koji iznosi 11.012, pristiglo nam je 8429, a još čekamo 2583 potvrde”, kaže Kvesić. Inače, nedostavljanje velikog broja potvrda rezultat je odluke iz 2013. koja se očito nije pokazala dobrim rješenjem ni za korisnika ni za službe unutar Zavoda MIO. Naime, Federalni zavod je u rujnu 2013. prekinuo praksu slanja potvrda na kućnu adresu i donio odluku kojom korisnici mirovina s prebivalištem u drugoj državi, počevši od rujna 2013. godine, tiskanicu “Potvrda o životu” pribavljaju preko internetske stranice Federalnog zavoda te je popunjenu i ovjerenu dostavljaju Zavodu najkasnije do 31. prosinca tekuće godine.

Apsurdna odluka

Ovakva odluka pomalo je apsurdna s obzirom na to da najveći broj korisnika Zavoda MIO nije informatički pismen te time ne može ni doći do potvrde o životu. Da je riječ o nepraktičnom rješenju, pokazala je analiza koju su izradili u Zavodu MIO.

“Kako bi se korisnike mirovna iz FBiH s prebivalištem izvan BiH obavijestilo o novom načinu postupanja Federalnog zavoda vezanom uz pribavljanje potvrda o životu, nositelji osiguranja su u svrhu pružanja pravne pomoći osobama s prebivalištem na njihovu području, na svojim službenim web-stranicama objavili potrebnu obavijest za navedene korisnike. Uz to, skrenuli su pozornost svim svojim područnim službama na pružanje pravne pomoći korisnicima mirovine iz FBiH s prebivalištem u navedenim zemljama u pribavljanju i ovjeri tiskanice ‘Potvrda o životu’ koju su dužni dostaviti Federalnom zavodu MIO. Unatoč tome što su navedeni nositelji objavili odluku, na taj način nisu obaviješteni svi naši korisnici jer većina korisnika starije životne dobi nije informatički pismena. Ova odluka rezultirala je gašenjem mirovina u isplati za veliki broj korisnika. Od ukupno 52.612 korisnika (podatak iz 10./2014.) s prebivalištem izvan FBiH, obustavljena je isplata za 15.476 korisnika u siječnju i veljači 2015., dok je u istim mjesecima 2016., od ukupno 54.850 korisnika (podatak iz 10./2015.), obustava primijenjena za 11.031 korisnika”, stoji u analizi. Također se ističe činjenica da se rad s potvrdama protegao na čitavu godinu, za razliku od razdoblja kad su se potvrde dostavljale na kućnu adresu i kada bi se posao okončao za jedan do dva mjeseca. Ovakav način rada stvara i veće financijske i materijalne troškove za Federalni zavod s obzirom na povećan broj žalbi na ovu odluku. Inače, kada je riječ o ponovnom uspostavljanju isplate mirovine, iz Zavoda navode kako ona kreće po dostavljanju spomenute potvrde. “Ako prođe više od šest mjeseci od trenutka obustave do zaprimanja potvrde, korisniku se isplaćuju zaostale mirovine za razdoblje od šest mjeseci unatrag od dana zaprimanja potvrde”, zaključili su iz Zavoda MIO.•

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Message