Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Nutricionistica: Ovo je najgora hrana za vašu štitnjaču

19. lipnja 2022. u 11:30 0 komentara 318 prikaza

Štitnjača je važna žlijezda u dnu vašeg vrata. Stvara i proizvodi hormone koji rade s mnogim sustavima u vašem tijelu, uključujući oslobađanje i kontrolu hormona štitnjače koji kontroliraju metabolizam. To je proces u kojem se hrana koju unosite u tijelo pretvara u energiju. Ako patite od bolesti štitnjače, to je zato što vaša štitnjača proizvodi previše ili premalo ovih hormona.

Postoji nekoliko vrsta bolesti štitnjače, kao što su hipertireoza, hipotireoza, tireoiditis i Hashimotov tireoiditis, a svi oni mogu biti uzrokovani različitim stvarima kao što je nedostatak joda ili čak genetika. Registrirana dijetetičarka Molly Hembree, članica medicinskog stručnog odbora na portalu Eatthis.com, napominje da je najčešće stanje štitnjače neaktivna štitnjača ili “hipotireoza”. 

“Često je glavna nuspojava hipotireoze debljanje”, kaže Hembree. “Ako nenadano dobijete na težini, osobito ako se čini da nije u skladu s trenutnim navikama u ishrani i vježbanju, važno je da razgovarate sa svojim liječnikom kako biste riješili sve temeljne probleme, što bi u nekim slučajevima moglo uključivati ​​hipotireozu.”

Obraćanje pažnje na ono što jedete može imati veliki utjecaj na stanje vaše štitnjače. “Goitrogeni su hrana koja sadrži spoj nazvan ‘goitrin’, koji može ometati sintezu hormona štitnjače, uz nedostatak joda”, kaže Hembree.

Prema Hembree, goitrogeni uključuju nekuhano povrće križarica poput brokule, cvjetače i kupusa, kao i soju. Međutim, da biste se riješili nekih potencijalnih negativnih učinaka povrća, možete ga jednostavno zagrijati.

“Zagrijavanje povrća križarica eliminira njegovu goitrogenu aktivnost”, kaže Hembree.

U radu objavljenom u British Medical Journalu, istraživači su otkrili da uravnotežena prehrana igra važnu ulogu kada se usredotočite na probleme sa štitnjačom. Konzumiranje prekomjerne količine hrane u jednom smjeru uz isključivanje drugog može utjecati na rad vaše žlijezde. Na primjer, previše masti, vlakana i joda.

Također, određeni neidentificirani hranjivi sastojci koji se nalaze u povrću mogu biti goitrogeni kada se unose u velikim količinama. Kao što je Hembree također navela, prisutni su u kupusu i drugim članovima obitelji Brassica.

Kao i uvijek, prije bilo kakve značajne promjene u prehrani, važno je konzultirati se sa svojim liječnikom.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.