Istražili smo kojim mjerama federalne vlasti namjeravaju poboljšati poslovni ambijent

Novi zakoni u FBiH će omogućiti povećanje plaća i lakše poslovanje tvrtki

29.07.2023.
u 19:17

U svjetlu inflacijskih pritisaka, koji za obilježje imaju umanjenje vrijednosti novca, odnosno rast cijena, poglavito prehrambenih proizvoda, bit će od suštinske važnosti napraviti s jedne strane cjelovitu reformu fiskalnog sustava u Federaciji, a s druge promjene u samom ustroju javne uprave u cilju jačanja njezine učinkovitosti te u konačnici smanjenja birokratskih prepreka za pokretanje biznisa.

Upućivanje zakona

Vlada Federacije BiH na svojoj je pretposljednjoj sjednici potvrdila kako će u najkraćem roku uputiti u parlamentarnu proceduru set fiskalnih zakona koji se tiču rasterećenja gospodarstva. Večernji list već je ranije objavio kako je riječ o izmjenama dvaju zakonskih rješenja - onoga o doprinosima te o dohotku, a cilj je smanjiti porezno opterećenja kako bi se poslodavcima osigurao ambijent, odnosno stvorio prostor za povećanje plaća radnicima. Istodobno, ovi reformski zakoni bi, s druge strane, jamčili zadržavanje fiskalne stabilnosti sustava. Reforma fiskalnog sustava u ovoj bi godini tako stvorila pretpostavke za snažne pozitivne promjene u domaćim gospodarskim tokovima te bi omogućila lakše poslovanje uz rast standarda radnika - sve ono što je važno u svjetlu i dalje visokih inflacijskih stopa koje opterećuju veliki broj kućnih proračuna. Na drugom kraju gospodarske vage, onom koji treba omogućiti lakše pokretanje biznisa, od suštinske je važnosti ubrzanje procedura, a u tom kontekstu treba uputiti kako je nedavno označen službeni početak rada integriranog online sustava za registraciju poslovnih subjekata u FBiH. Događaj je održan u prostorijama Općinskog suda u Travniku, prvog suda u FBiH koji je počeo s primjenom ovog digitalnog rješenja, a tom prilikom naglašeno je kako put do otvaranja nove tvrtke nikada nije bio brži i jeftiniji. Projekt provodi Međunarodna financijska korporacija (IFC), članica Grupacije Svjetske banke, a financira Švicarsko tajništvo za ekonomske poslove. Vrijednost sustava za registraciju u Federaciji Bosne i Hercegovine iznosi 2,3 milijuna KM. Kroz projekt je pružena tehnička pomoć Federalnom ministarstvu pravosuđa i 10 općinskih sudova u procesu digitalne transformacije registracijskog postupka u Federaciji. Riječ je o sveobuhvatnom pristupu kojim je omogućen pregled i unaprjeđenje zakonskog okvira u cilju omogućavanja digitaliziranja postupka registracije poslovnih subjekata, kao i kreiranja programskog rješenja.

Digitalizacija

Sam sustav ne podrazumijeva samo postupak registracije već kreira i osnovu za daljnju digitalnu transformaciju s obzirom na to da se u potpunosti oslanja na postojeću infrastrukturu za interoperabilnost i rješenja vezana uz uporabu elektroničkog potpisa. Najavljeno je da će se, nakon Općinskog suda u Travniku, sustav provesti u Općinskom sudu u Mostaru i Sarajevu, a zatim i u ostatku Federacije Bosne i Hercegovine. Vedran Škobić, federalni ministar pravosuđa, tom je prilikom naglasio kako je riječ o iznimno značajnom koraku koji se veže i uz europski put, kazavši kako ovaj pristup omogućava transparentnost i lakši pristup građanima i gospodarstvenicima. Uz poruku o značaju procesa kojima se olakšavaju procedure, naveo je kako je digitalizacija budućnost te treba biti provedena ne samo u pravosuđu nego i svim drugim sferama, kao i u reformi javne uprave. Kao što je vidljivo, Federacija BiH počela je s korjenitim reformama koje će uvelike promijeniti gospodarsku sliku entiteta, značajno poboljšavajući poslovnu klimu te stvarajući pretpostavke za otvaranje novih radnih mjesta.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?