Informacija o radu udruga potrošača

Na rad trgovaca u pet gradova FBiH potrošači podnijeli 265 prigovora FBIH

12.01.2018.
u 21:00

Vlada FBiH usvojila je informaciju Federalnog ministarstva trgovine o učinku podrške udrugama potrošača u FBiH u 2016. Federalno ministarstvo trgovine, koje je jedan od nositelja zaštite potrošača, u svojim godišnjim planovima rada kao jedan od strateških ciljeva utvrđuje unapređenje zaštite prava i ekonomskih interesa potrošača, piše Večernji list BiH. U provođenju tog zadatka utvrđena je kontinuirana potreba za davanjem podrške radu i razvoju udruga potrošača.

Sva područja FBiH

U 2016. godini na području FBiH podržan je rad pet udruga koje djeluju na području pet županija, i to Vijeće potrošača Bosansko-podrinjske županije Goražde, Udruga za unapređenje kvalitete življenja FUTURA Mostar, Udruga građana Posavske županije “Klub potrošača” Odžak, Udruga potrošača Sarajevske županije, Udruga građana “Klub potrošača” TK Tuzla. U svom radu udruge su pružale pomoć potrošačima u lokalnoj zajednici posredovanjem u rješavanju problema između potrošača i trgovaca, davanjem savjeta potrošačima o načinu rješavanja problema, kao i podnošenjem prijava nadležnim inspekcijama u slučajevima kada određene sporove nisu mogli riješiti na zadovoljavajući način. Prema izvješćima dostavljenim resornom Ministarstvu, najviše pritužbi od potrošača udruge su dobile iz sektora komunalnih usluga. Kao najčešći problem potrošača u lokalnoj zajednici identificirano je snabdijevanje građana toplotnom energijom i vodom, a pritužbe se odnose na netransparentno utvrđivanje cijene i visoke račune te neuvažavanje reklamacija po tim računima. Što se tiče pritužbi potrošača, u komercijalnom sektoru i dalje je primjetan problem u nepoštivanju odredbi Zakona o zaštiti potrošača koje se odnose na pravo izbora potrošača u slučajevima reklamacije neispravnoga proizvoda.

Raspodjela sredstava

Od 1. siječnja do 7. prosinca 2017. spomenutih pet udruga zaprimilo je 381 prigovor potrošača, od čega 265 prigovora na trgovinu zbog neuvažavanja jamstva, reklamacije, roka isporuke roba, izdavanja računa, cijene i dr. te 116 prigovora na izvršene usluge: komunalne, bankarske, telekomunikacijske i dr. Prema izvješću najviše prigovora uložili su potrošači u Tuzli, i to 250, slijedi Odžak s 48, potom Mostar 35, Goražde 27 i Sarajevo 21. U skladu s odlukom Vlade FBiH o usvajanju programa utroška sredstava tekućih transfera za realizaciju projekata edukacije, informiranosti i savjetovanja potrošača osigurano je 40.000 KM, od čega je udruga iz Tuzle dobila 9047,70 KM, Mostara za projekt “Potrošačko savjetovalište” 8200 KM i 4066,90 KM za projekt “Organizacija konferencije o temi utjecaja ‘sive ekonomije’ na prava potrošača”, Odžaka 7619, Goražda 7300, Sarajeva 6250 KM. Za sufinanciranje režijskih troškova udrugama je dodijeljeno 30.000 KM, od kojih je udruga u Mostaru dobila 6712,70 KM, Goraždu 5801,10 KM, Tuzli 5680 KM, Odžaku 5469,60 KM te Sarajevu 3853 KM. •

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?