Svjetski dan potrošača:

Milijuni tužbi protiv potrošača, niti jedna protiv trgovaca

14.03.2018.
u 13:12

Svakog 15. ožujka, tako i ovog obilježava se Svjetski dan potrošača. Prava je to prilika da se progovori
o povijesti ovog datuma, pravima potrošača kod nas, te problemima koji se pojavljuju, posebno onima u domeni sudstva, priopćila je Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH. 

Svjetski dan potrošača svoje porijeklo ima u "Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača" koju je donio bivši američki predsjednik John F. Kennedy 1962. godine. Predstavljajući svoju Deklaraciju američkom Kongresu 13. ožujka, te godine Kennedy je govorio o potrošačkim pravima.

"Potrošači, po definiciji, uključuju sve nas, tako i mene kao predsjednika SAD-a. Oni su najveća ekonomska grupa na koju utječe gotovo svaka javna ili privatna ekonomska odluka. Oni su najvažnija grupa čiji se stavovi često ne čuju. Glas potrošača mora se čuti", kazao je prije 56 godina Kennedy.

Važno je prisjetiti se da je spomenuta Deklaracija definirala četiri osnovna prava potrošača: pravo na sigurnost roba i usluga; pravo na cjelovitu, istinitu i pravovremenu informaciju; pravo na izbor roba i usluga i pravo potrošača da se čuje njihov glas.

"Sigurni, dobro informirani, aktivni potrošači, djelujući pojedinačno i kolektivno, su važni faktori za
normalizaciju prilika na tržištu. Informirani potrošači su katalizatori konkurentnosti, a za konkurenciju
se može slobodno reći da je potrošačev najbolji prijatelj. Ipak, poštivanje zakonskih propisa koji štite
potrošača nisu na potrebnoj razini, a naše sudstvo je jednosmjerno. Nevjerojatno je da se na sudovima doslovno vode milijuni procesa protiv potrošača, a niti jedan gdje je potrošač tužitelj, a trgovac ili proizvođač tužena strana", kazao je Dragan Doko, ombdusman za zaštitu prava potrošača u BiH.

Važnu ulogu u zaštiti potrošačkih prava u BiH ima institucija Ombdusmana za zaštitu prava potrošača koja osigurava opću pravnu pomoć u zaštiti kolektivnih prava potrošača. Potrošači u našoj zemlji prepoznali su to, što se najbolje vidi kroz tisuću upita koje na našu adresu šalju. Institucija Ombdusmana nastoji i educirati potrošače svih uzrasta, a posebno one najmlađe. Za njih smo, ovom prigodom, izradili slikovnicu koja pojašnjava sve opasnosti konzumerizma.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?