nova studija

Maske i ventilacijski sustav bolje sprječavaju širenje covida-19 nego distanca

maske
Dusko Jaramaz/PIXSELL
06.04.2021.
u 19:10

Nova studija koju su proveli istraživači sa Sveučilišta u središnjoj Floridi (UCF) sugerira da su zaštitne maske i dobar ventilacijski sustav važniji od fizičke distance u sprječavanju širenja covida-19 u učionicama.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Physics of Fluids, a rezultati mogu pomoći vlastima pri donošenju odluke o načinu izvođenja nastave.

“Istraživanje je važno jer pomaže u razumijevanju sigurnosti u zatvorenim prostorima”, rekao je koautor studije i docent na Odjelu za mehaničko i zrakoplovno inženjerstvo UCF-a Michael Kinzel, prenosi N1. 

“Studija otkriva da transmisija putem aerosola ne pokazuju potrebu za fizičkim distanciranjem od dva metra u situacijama kada se nose maske. Ovi rezultati naglašavaju da prilikom nošenja maski, distanca ne smanjuje transmisiju, što naglašava važnost nošenja maski u školama i drugim zatvorenim prostorima”, dodao je Kinzel.

Istraživači su putem računalnog modeliranja analizirali rizik od prijenosa virusa zrakom. Učenici i nastavnici su nosili maske, a analizirala su se dva moguća scenarija: učionica s dobrim ventilacijskim sustavom i učionica bez ventilacije.

Pokazalo se da su maske korisne u sprječavanju izravne izloženosti aerosolima, prenosi Science Daily. Uz to, ventilacijski sustav u kombinaciji s dobrim zračnim filtrom smanjio je rizik od infekcije za 40 do 50% u usporedbi s učionicom bez ventilacije.

Istraživači navode da su rezultati njihove studije u skladu sa smjernicama Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) te da bi distanca od dva metra u školama mogla biti prva mjera koja bi se trebala popustiti.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?