Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica Vijesti

Kako se zaštititi od vrućine za vrijeme pandemije

06. srpnja 2020. u 08:59 0 komentara 72 prikaza

Visoke temperature svake godine utječu na zdravlje ljudi, mogu potaknuti iscrpljenost i toplotni udar, kao i pogoršati već lošu zdravstvenu situaciju. Kako se onda zaštititi od vrućine za vrijeme pandemije koronavirusa?

"Izbjegavajte izlazak i naporan tjelesni rad u najtoplijem dijelu dana. Osjetljive skupine stanovništva trebaju iskoristiti najpovoljnije vrijeme za kupovinu, kad god je to moguće. Potražite hlad. Ne ostavljajte djecu ili životinje u parkiranom vozilu i, ako je potrebno i moguće, provedite 2-3 sata u rashlađenom prostoru, poštujući fizičku udaljenost najmanje jedan metar", savjetuju iz Svjetske zdravstvene organizacije (WHO).

Ne zaboravite rashladiti svoj stan/kuću, smanjite zagrijavanje tijekom dana tako što ćete spuštati roletne, navući zavjese i isključiti što više električnih uređaja, prenosi Klix. 

"Izbjegavajte izlaganje suncu ili temperaturama višim od 25 stupnjeva Celzijusa, jer nema dokaza da to sprječava ili liječi COVID-19, a povećava rizik za zdravlje (opekline i bolesti prouzročene vrućinom). Možete se razboljeti od COVID-19 bez obzira koliko je sunčano ili vruće vrijeme, stoga zaštitite sebe i druge redovitim pranjem ruku, kašljanjem u presavijeni lakat ili maramicu i izbjegavanjem dodirivanja lica", navodi WHO.

Nosite laganu i široku odjeću, koristite laganu posteljinu, tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi i redovito pijte vodu, izbjegavajući alkohol i napitke s previše kofeina i šećera.

"Ako se vi ili drugi oko vas osjećaju loše (vrtoglavica, slabost, tjeskoba, izrazita žeđ ili jaka glavobolja), potražite pomoć. Što prije otiđite na hladnije mjesto i izmjerite temperaturu. Pazite da hipertermiju ne zamijenite s temperaturom. Ako postoji sumnja, odmarajte se u hladnom okruženju najmanje 30 minuta i pijte vodu da nadoknadite tekućinu, izbjegavajući pritom alkohol i napitke s previše šećera i kofeina. Ako tjelesna temperatura ostane visoka, vjerojatno se radi o temperaturi i trebali biste se savjetovati s liječnikom. Ako tjelesna temperatura padne i osoba se osjeća bolje nakon odmora u rashlađenoj prostoriji, to je vjerojatno povezano s toplotnim stresom", savjetuje WHO.

Posebno obratite pažnju na obitelj, prijatelje i susjede koji većinu vremena provode sami. Osjetljivim osobama bi mogla biti potrebna pomoć tijekom vrućih dana, a ako je netko koga poznajete pod rizikom, pomozite mu da dobije savjet i podršku poštujući preporuke za fizičku udaljenost.

"Ako imate bolne grčeve u mišićima, odmah se smirite i lezite u rashlađenu prostoriju te pijte tekućinu koja sadrži elektrolite. Potražite pomoć ako grčevi traju duže od jednog sata. Posavjetujte se s liječnikom, ako osjetite neobične simptome, ako simptomi traju duže ili ako sumnjate na temperaturu. Odmah pozovite liječnika/hitnu pomoć ako netko ima vruću suhu kožu i delirij te ako ima grčeve ili je bez svijesti", zaključuju.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.