Čak 94,4 posto građana u Hrvatskoj naišlo je na lažna sniženja, a njih više od 80 posto je primijetilo da su sniženja koja se oglašavaju u izlogu viša od stvarnih sniženja na proizvodima, kazala je u ponedjeljak europarlamentarka Biljana Borzan, predstvaljajući rezultate istraživanja o iskustvima građana tijekom sezonskih sniženja. No, na žalost, gotovo 90 posto građana nije prijavilo lažna sniženja jer nisu znali gdje prijaviti. Daleko je bolje bilo kada su postojali potrošački centri u većim gradovima kojima su se građani obraćali, kazala je.
Na sniženjima, kako je navela, kupuje 95 posto građana, ponajviše odjeću, obuću i hranu. Više od 87 posto građana smatra kako treba povećati broj tržišnih inspekcija, pogotovo imajući na umu da su tijekom ljetnih sniženja u svakoj četvrtoj inspekciji pronašli nepoštenu trgovačku praksu, kazala je Borzan.
Građanima je poručila da prate cijene i prijavljuju lažna sniženja jer je istraživanje koje je provela pokazalo kako devet od deset građana nikada ne prijavi lažno sniženje. Najavila je i kako će uvrstiti u raspravu o divljanju cijena u istočnoj Europi na plenarnu sjednicu u Strasbourgu. Odbor za pritužbe Europskog parlamenta zatražio je Europsku komisiju da istraži kako EU može djelovati.