nedostatak kreativnosti

Biračima nuđena isključivo personalna rješenja, i to bez dvosmjerne komunikacije

06.10.2018.
u 12:00

Akteri ovih izbora, za razliku od prethodnih, gotovo u 90 posto slučajeva koristili su klasični marketing i oglašavanje. Političari su se reklamirali poput bilo kojeg drugog brenda, pa smo bili preplavljeni plakatima različitih formata, smatra direktor PR agencije Login Public Nermin Ruvić, piše Večernji list BiH. 

Nema kontakta

Osvrćući se s profesionalne strane na upravo završenu predizbornu kampanju, Ruvić kaže kako u pristupu glasačima nije bilo neke osobite razlike u komunikaciji među kandidatima, izuzev što su se razlikovali po bojama tipa zelena, crvena, plava...

- Umjesto kreativnih rješenja, jasnih i definiranih ciljeva, osmišljenih programa koji crpe iskustva iz onoga što se događa tu oko nas, u našem neposrednom okruženju, političke stranke nudile su personalna rješenja. Nedostajalo je neposrednog kontakta, dijaloga s biračkim tijelom jer da je kojim slučajem zaista provedena osmišljena PR strategija, onda bi postojala i dvosmjerna komunikacija, jedna od osnovnih funkcija odnosa s javnošću – upozorava Ruvić.

Naglašava da je javnost bombardirana uopćenim frazama i floskulama, ali se, čast izuzecima, nije moglo razaznati kako stvarno u praksi misle provesti ta silna obećanja. Login Public, kao jedna od prvih PR agencija u BiH, obilježava 20 godina rada, a Ruvić ističe kako se u tom vremenu odnos prema PR-u (odnosima s javnošću) kod nas značajno promijenio.

- Prije nego smo krenuli u ozbiljnije lobiranje potencijalnih klijenata, uradili smo jedno istraživanje koje je pokazalo da je tih devedesetih samo osam posto menadžera u BiH imalo neka saznanja o odnosima s javnošću i svijest o potrebi za tom vrstom sofisticirane usluge. Zbog toga su naši prvi klijenti bili inozemni investitori i kompanije iz bližeg okruženja koji su već imali pozitivna iskustva s PR-om, poput Gorenja i Podravke, te Economist conferences, specijalizirani ured londonskog The Economista.

Sličnosti i razlike

U međuvremenu se, kaže, otišlo u drugu krajnost pa se danas svakom glasnogovorniku, spikeru ili onome koji priopćava bilo kakvu i bilo čiju tuđu misao i tekst dodaje prefiks PR, što je svakako netočno i prijeti ovu zaista kompleksnu profesiju reducirati upravo na ono što PR nije – na glasnogovorništvo.

- Naravno da glasnogovorništvo i promidžba, oglašavanje, marketing i odnosi s javnošću imaju slične ciljeve i dodirne točke, ali su bit i metode dijametralno suprotne. Zbog toga želim reći kako je značaj odnosa s javnošću od izuzetne važnosti isključivo onda ako se on stavi u funkciju upravljanja i savjetovanja, a nikako ne kao jedna od poluga promidžbe i publiciteta.

Naše reference su danas prepoznate od brojnih kompanija i institucija pa su, osim Gorenja s kojim radimo već 17 godina, naši stalni klijenti i Bosnalijek, BHANSA, Notarska komora FBiH, McDonald’s, Sarajevo osiguranje...

Ulaganje novca u prestižnu oblast rafiniranih odnosa s javnošću danas je, uvjetno rečeno, najbolja investicija - kaže Ruvić i zaključuje kako se rezultati u odnosima s javnošću postižu samo onda ako su oni stalni, strateški vođeni i dvosmjerni.•

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?