KORAK NAPRIJED

U Zračnoj luci Mostar suvremeni sustav za slijetanje zrakoplova

zrakoplov
Arhivska fotografija
15.01.2011.
u 11:33

Prema gruboj računici, sustav bi trebao biti operativno-tehnički “na nogama” sredinom ožujka ove godine

Građevinski radovi za postavljanje sustava za instrumentalno vođenje na slijetanje u zračnu luku Mostar. započeli su ovaj tjedan.

Sustav iz Italije

Po završetku svih radova sustav će imati sličnu konfiguraciju kao što ima sustav u Aosti, Italija. Razlika između konfiguracija u Mostaru i Aosti je u anteni za kut prilaza (visok stup s tri horizontalne antene) koja će u Mostaru biti postavljena desno od antene lokalajzera (dugačak niski red antena), a ne iza njega. Federalna direkcija civilnog zrakoplovstva je 2008. godine kupila dva sustava za instrumentalno slijetanje. Jedan je sustav 2009. postavljen u zračnoj luci Tuzla i od tada je u operativnoj upotrebi. Drugi je sustav isporučen u Mostar krajem kolovoza 2010. i od tada čeka završetak pripremnih radnji. Dio osoblja službe tehnike završio je tvorničku obuku u Muenchenu i nakon radova u Tuzli sudjelovat će na montaži sustava u Mostaru. Zbog složenog prilaza za slijetanje, sustav nije mogao biti postavljen na način da omogući pravolinijski prilaz nego prilaz mora biti pod uglom u odnosu na pravac piste, ističu iz Federalne direkcija civilnog zrakoplovstva. To je zahtijevalo angažiranje specijalizirane tvrtke za izradu procedure koja ima veliko iskustvo u ovakvim zadacima.

Nadogradnja sustava

Prema gruboj računici, sustav bi trebao biti operativno-tehnički “na nogama” sredinom ožujka ove godine. Iz Direkcije ističu kako to podrazumijeva postavljanje sustava, inicijalno podešavanje na zemlji i obavljanje kalibraže iz zraka. Nakon toga BHDCA treba prihvatiti procedure koje su već napravljene i provjerene te da se one objave u odgovarajućoj zrakoplovnoj publikaciji.

Ovim novopostavljenim sustavom za instrumentalno vođenje na slijetanje kao i nadogradnjom sustava za upravljanje aerodromskim podacima (ADMS-Airport Data Management System) u kontroli zračnog prometa u sklopu kojeg će biti i uvođenje novog sustava automatskog informiranja u terminalnoj zoni (ATIS-Automated Terminal Information System) za posade zrakoplova, a kakav je od prije nekoliko mjeseci pušten u operativni rad u kontroli zračnog prometa Sarajevo, kontrola zračnog prometa Mostar bi po opremljenosti bila na razini kontrola u okruženju, a po nekim segmentima tehničke opremljenosti i mogućnostima i iznad njih. To se ne odnosi samo na one u neposrednom, prvom krugu susjeda (Hrvatska-Srbija-Crna Gora), nego i u širem krugu zemalja.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?