Monopol

Strani trgovci ruše bh. poljoprivredu

Supermarket
18.07.2012.
u 09:22

Poljoprivrednici traže veću zastupljenost njihovih proizvoda na tržištu

Nezadovoljni ignorantskim odnosom velikih stranih trgovačkih lanaca, koji drže monopol kad je u pitanju trgovina, poljoprivredni proizvođači iz FBiH i RS-a pokrenut će po tko zna koji put kod entitetskih vlasti pitanje zbog čega se njihova roba ne nalazi na njihovim prodajnim mjestima.

Traženje pomoći od vlasti

Razočarani što njihovi poljoprivredni proizvodi najvećim dijelom završavaju na odlagalištu, a trgovački lanci uvoze proizvode jeftine konkurencije iz Makedonije, Turske, Egipta, Maroka, poljoprivredna udruženja traže pomoć od gospodarskih komora, ministarstva trgovine, poljoprivrede, koji su obećali pronaći neka rješenja. Posebna pozornost usmjerena je na najveći trgovački lanac u BiH, hrvatskom Konzumu kao apsolutnom lideru u prodaji. Stručnjaci Vanjskotrgovinske komore BiH napravili su i posebnu analizu što će se događati s poljoprivrednicima u BiH kad Hrvatska uđe u RH napominjući da će i sam Konzum imati još jaču poziciju na tržištu BiH. “Dosadašnji pozitivni učinci poslovanja ovog trgovačkog lanca u BiH” stoji u analizi “ogledaju se u realiziranim ulaganjima, povećanju zaposlenosti, proračunskim prihodima, uvođenju novih standarda i unapređenju kvalitete trgovine. Međutim, negativni učinci puno su teži i pogađaju cjelokupno gospodarstvo, jer se umjesto BiH preferiraju iz RH”. Posebno zabrinjavajuća ocjena stručnjaka odnosi se na proizvode iz koncerna Agrokor, koji diskriminiranju konkurenciju iz BiH. Ovakva poslovna politika uveliko je doprinijela prekomjernom uvozu iz RH i smanjenju tržišnog sudjelovanja domaćih proizvoda. Politika tzv. robnih marki (“K“, “Rial“ i dr.) dodatni je pritisak na domaće proizvođače i primjer dovođenja potrošača u zabludu.

Jačanje Konzuma u BiH

Na ovaj način se eliminiraju domaći brendovi koje kupci više ne mogu prepoznati, i dobavljače čine potpuno ovisnima, jer se u svakom trenutku proizvod potpuno drugačijeg podrijetla i kvalitete može plasirati pod istim identitetom robne marke”, ocjenjuju u svojoj analizi stručnjaci Vanjskotrgovinske komore. Po njima je izvjesno kako će položaj trgovačkog lanca Konzum u BiH dodatno ojačati, a posebno će to biti izraženo pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju. Tad će im dodatna ekspanzija u regiji i povoljniji izvori financiranja omogućiti praktični monopol na tržištu. Oni će kreirati odnos domaćim proizvođačima u BiH.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?