Večernji List - najnovije vijesti iz Bosne i Hercegovine, svijeta, sporta, kulture i showbiza
Naslovnica

Federaciji BiH prijete masovne tužbe bespravnih graditelja

Novim zakonom predviđeno je plaćanje naknade vlasnicima bespravno sagrađenih objekata duž trase koridora 
Vc i autocesta Tuzla-Brčko-Orašje i Tuzla-Žepče
11. ožujka 2012. u 12:17 0 komentara 57 prikaza
autocesta
Foto: PIXSELL

Novi zakon o eksproprijaciji je nepravedan prema građanima Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH), a stručnjaci kažu da će, ako dođe do njegove primjene, državni proračun pretrpjeti velike gubitke zbog tužbi građana.


Stambeni objekti

Zakon koji je Zastupnički dom Parlamenta FBiH usvojio krajem prošlog mjeseca omogućava vlasnicima bespravno izgrađenih stambenih objekata na koridoru Vc i trasama autocesta Tuzla-Brčko-Orašje i Tuzla-Žepče novčanu naknadu zbog rušenja. Ona će biti isplaćena u visini građevinske vrijednosti objekta. Ostali građani u FBiH to pravo ne mogu ostvariti. Naknada se isplaćuje samo za bespravno izgrađene stambene objekte koji su podignuti do 31. prosinca 2010., što znači da na obeštećenje ne mogu računati vlasnici poslovnih objekata. U zakonu još stoji da ovo pravo imaju vlasnici onih objekata koji na toj adresi imaju prijavljeno mjesto prebivališta.


Projekt autoputa

Objašnjenje za donošenje ovakvog zakona Vlada FBiH nalazi u činjenici da su mnoge izbjeglice i raseljene osobe gradili kuće na ovoj trasi u ratnom i poratnom periodu. Vlada također podsjeća kako u to vrijeme nije bilo efikasne intervencije nadležnih institucija, zbog čega su napravili izuzetak, osiguravši tim osobama naknadu.

Goran Brkić, pomoćnik ravnatelja Federalne uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove, koji je sudjelovao u tehničkoj izradi ovog zakona kazao je novinarima Centra za istraživačko novinarstvo (CIN) iz Sarajeva, da je Vlada pokušala riješiti ovaj problem kako bi se cijeli projekt izgradnje autoputa mogao nastaviti.

Međutim, on dodaje i da je ovakav zakon pogodan za kritiku, jer se vlasnik bespravno izgrađenog objekta bilo gdje drugo na prostoru FBiH može žaliti na diskriminaciju.

Ensad Karić, direktor Javnog poduzeća Autoceste FBiH, kaže da su predložili ovu dopunu zakona kako bi se ubrzao proces izgradnje autoceste. Za izgradnju su uzeti krediti Europske banke za obnovu i razvoj i Europske investicijske banke od 255 milijuna eura.

Karić je rekao da se u trenutku potpisivanja ugovora o kreditu Vlada obvezala da će isplatiti naknade vlasnicima kuća koje je neophodno srušiti, iako tada još nije postojao zakon koji je odobravao takvu naknadu.

“Četiri godine smo izgubili zato što su svi govorili kako to ne može”, kaže Karić i dodaje da je bio šokiran kad je vidio da se od 2008. godine čeka na realizaciju dobivenih kreditnih sredstava.

Proračunu će biti nanesena velika &scaro

Proračunu će biti nanesena velika šteta ako se primijeni zakon

 

Adil Lozo, odvjetnik koji se bavi imovinskim pravom i zastupnik u Parlamentu FBiH, je glasao protiv ove dopune. On kaže da se takav diskriminirajući zakon ne treba primjenjivati. Lozo objašnjava da će svaki građanin koji se na sudu suprotstavi primjeni ovog zakona sigurno dobiti slučaj. Kaže da će državnom proračunu biti nanesena velika šteta ako se on bude primjenjivao. Besim Mehmedić, zastupnik u Skupštini Sarajevske županije (SŽ) te nekadašnji premijer SŽ-a i ministar prometa i veza FBiH, rekao je CIN-u da je ovaj zakon “nonsense”, jer pomaže jednoj grupi građana, a ne i cijeloj populaciji.

 

Sadašnji ministar Enver Bijedić nije bio dostupan za komentar. Zakon čeka potpis predsjedatelja Denisa Zvizdića, te će nakon toga biti objavljen u Službenim novinama, čime će započeti njegova primjena. Adil Lozo, odvjetnik koji se bavi imovinskim pravom i zastupnik u Parlamentu FBiH, je glasao protiv ove dopune. On kaže da se takav diskriminirajući zakon ne treba primjenjivati. Lozo objašnjava da će svaki građanin koji se na sudu suprotstavi primjeni ovog zakona sigurno dobiti slučaj. Kaže da će državnom proračunu biti nanesena velika šteta ako se on bude primjenjivao. Besim Mehmedić, zastupnik u Skupštini Sarajevske županije (SŽ) te nekadašnji premijer SŽ-a i ministar prometa i veza FBiH, rekao je CIN-u da je ovaj zakon “nonsense”, jer pomaže jednoj grupi građana, a ne i cijeloj populaciji.

 

Sadašnji ministar Enver Bijedić nije bio dostupan za komentar. Zakon čeka potpis predsjedatelja Denisa Zvizdića, te će nakon toga biti objavljen u Službenim novinama, čime će započeti njegova primjena.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.