Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture objavilo je izvješće o provedenim izvidima pomorskih prekršaja vezano uz nesreću broda "Lastovo" u kojoj su 11. kolovoza pri padu rampe poginule tri osobe a jedna je teško ozlijeđena. Prilikom pada pramčane rampe poginula trojica pomoraca: Boško Kostović (56) iz Vinišća, Marko Topić (38) iz Solina i Denis Šarić (54) iz Zadra, a četvrti je teško ozlijeđen.
- Temeljem provedenih izvida zaključuje se kako:
1. Sustav upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinija nije u cijelosti uspostavljen, održavan i provođen na način zahtijevan Uredbom (EZ) br. 336/2006 o provedbi Međunarodnog pravilnika upravljanja sigurnošću unutar Zajednice i o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 3051/91
2. Zapovijednik broda Lastovo prekršio je odredbe ISM poslovnika broda Lastovo kojima se propisuju odgovornosti pojedinih članova posade u obavljanju operativnih zadaća vezano uz sustav pramčane rampe, a za što je nadležan sukladno ISM poslovniku broda Lastovo.
Slijedom navedenog, predlaže se pokrenuti prekršajni postupak u odnosnu na kompaniju, odgovornu osobu u kompaniji i odgovornu osobu na brodu Lastovo - stoji u izvješću.
Objavu završnog izvješća na svojim mrežnim stranicama za ponedjeljak je najavila i Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu koja je provodila neovisnu sigurnosnu istragu s ciljem utvrđivanja uzroka nesreće i izdavanja sigurnosnih prepreka.
Prema zaključku koji su iznijeli ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe, a temeljem provedenih izvida i utvrđenih elemenata prekršajne odgovornosti, predloženo je pokretanje prekršajnog postupka protiv kompanije Jadrolinije, protiv odgovorne osobe u kompaniji i protiv zapovjednika broda Lastovo, dok se ne nalaze elementi prekršajne odgovornosti kod preostalih članova posade broda, piše u sažetku izvještaja kojeg je poslalo ministarstvo.
Tijekom svog postupanja ovlašteni službenici proveli su:
- inicijalni inspekcijski pregled broda odmah nakon nastanka pomorske nesreće,
- saslušanje zapovjednika i članova posade broda Lastovo, kao i predstavnika Uprave Jadrolinije,
- simulaciju rada pramčane rampe,
- dodatni inspekcijski pregled broda Lastovo,
- provjeru sustava upoznavanja posade s brodom,
- provjeru sustava održavanja broda,
- provjeru evidencija tehničkog nadzora Hrvatskog registra brodova,
- provjeru inspekcijskih nadzora broda Lastovo do trenutka nesreće,
- dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinije,
- dodatnu prosudbu Sustava upravljanja sigurnošću broda Lastovo i dr.
Nakon provedenih izvida ovlašteni službenici Uprave sigurnosti plovidbe Ministarstva zaključili su kako:
- Sustav upravljanja sigurnošću kompanije Jadrolinija nije u cijelosti uspostavljen, održavan i provođen na način zahtijevan Uredbom (EZ) br. 336/2006 o provedbi Međunarodnog Pravilnika upravljanja sigurnošću unutar Zajednice i o stavljanju izvan snage Uredbe Vijeća (EZ) br. 3051/91
- zapovjednik broda Lastovo prekršio je odredbe ISM poslovnika broda Lastovo, kojima se propisuju odgovornosti pojedinih članova posade u obavljanju operativnih zadaća vezano uz sustav pramčane rampe, a za što je nadležan sukladno ISM poslovniku broda Lastovo.