KEMAL KOZARIĆ:

Banke moraju učiniti sve da zaštite svoje klijente

kozarić
VL FOTO
16.06.2010.
u 13:43

- Klijenti su tijekom krize na naki način bili prepušteni sami sebi i nisu imali dovoljan nivo edukacije da prepoznaju sve te potencijalne rizike koje su nosili ugovori s komercijalnim bankama - rekao je Kozarić

Banke moraju ponovno staviti klijente u centar pažnje i učinit sve da ih zaštite. To se ne odnosi samo na komercijalne banke, nego i na Ured ombudsmena, medije, Centralnu banku BiH, agencije za bankarstvo. Neophodno je povećati i nivo edukacije potrošača, odnosno klijenata, jer je najbolje zaštićen klijent - educiran klijent.

To je rekao danas u Sarajevu guverner Centralne banke BiH Kemal Kozarić na okruglom stolu koji je ova banka organizirala zajedno sa Svjetskom bankom, a na kojem je prezentiran nacrt izvještaja „Dijagnostički pregled zaštite potrošača i financijske pismenosti u bankarskim uslugama“, koji je pripremio tim stručnjaka na inicijativu bh. vlasti.

- Klijenti su tijekom krize na naki način bili prepušteni sami sebi i nisu imali dovoljan nivo edukacije da prepoznaju sve te potencijalne rizike koje su nosili ugovori s komercijalnim bankama. Zbog toga dolazili su često u situaciju da ne razumiju svoje obveze, a banke nisu socijalne ustanove i te obveze se, naravno, moraju vratiti. Zato želimo definirati ulogu svih sudionika u tom procesu zaštite da bi se spriječilo ponavljanje problema koje smo imali u prošlosti - kazao je Kozarić.

Naglasio je kako je jedan od prijedloga iz studije redefiniranje uloge ombudsmena i uvođenje institucije ombudsmena za bankarstvo, naglasivši da je i Ured ombudsmena mnogo doprinio negativnom publicitetu o bankarskoj industriji BiH.

- Mislim da se uloga ombudsmena treba redefinirati, a u strukturi zaštite potrošača dobro su došla i udruženja potrošača. Studija pokazuje kako edukacija nema alternative i da je to najbolja zaštita klijenata. Neophodna je i veća transparentnost komercijalnih banaka i bolja osposobljenost svih institucija države kad je u pitanju zaštita potrošača. Mediji također igraju važnu ulogu u tom sistemu - rekao je guverner Kozarić.

Istaknuo je da je danas bankarski sektor u BiH izuzetno likvidan, ali da imamo problem s kvalitetom kredita i da imamo mjesečni rast nekvalitetnih kredita. Trenutno je  ta stopa 7,1 posto i porasla  je u prvom kvartalu ove godine negdje za oko dva postotka, što, po Kozarićevim riječima, jasno govori da je to jedan od potencijalnih rizika za bankarski sektor.

Guverner je rekao da se Centralna banka, u kontekstu zaštite potrošača, trenutno bavi unapređenjem registra kredita te da smatra da bi trebalo uspostaviti kodeks poslovnog ponašanja za komercijalne banke, a da bi na razvoju tog kodeksa trebalo raditi Udruženje banaka BiH.

Šef Ureda Svjetske banke u BiH Marco Mantovanelli kazao je kako je u Studiji određeno pet važnih oblasti koji mogu doprinijeti zaštiti potrošača, a to su: ojačavanje zakona i institucija, unapređenje informiranosti potrošača, primjena mehanizama rješavanja sporova, unapređenje prakse bankarskog poslovanja i proširenje programa financijskog obrazovanja.

On je dodao da je pitanje zaštite potrošača postalo aktuelno ponovno nakon ove ekonomske krize i da je to pitanje o kojem se raspravlja širom svijeta, kao ključnom za očuvanje zdrave ekonomije i životnog standarda stanovništva.

Dijagnostički izvještaj, kako je rečeno tijekom okruglog stola, pripremljen je na inicijativu bh. vlasti, a na njemu je radio tim stručnjaka, pod okriljem Ministarstva financija i trezora BiH, i u koordinaciji sa Svjetskom bankom, uz savjetovanje sa širokim spektrom sudionika iz vlasti, privatnog i NVO sektora.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?