Uspjeh Mateja Vidovića iz Tomislavgrada: Na Steamu igra igru 'Forgiveness' koju je napravio

Uspjeh Mateja Vidovića iz Tomislavgrada: Na Steamu igra igru 'Forgiveness' koju je napravio
17.03.2024.
u 10:31
Pogledaj originalni članak

"Od malih nogu bio sam zainteresiran za svijet gaminga. Oduvijek me je to privlačilo. U potpunosti se isključiš iz vanjskog svijeta, zaboraviš na brige i probleme. S godinama sam sve više zavolio sve što se tiče računala, kako hardvera tako i softvera." Tako svoju programersku priču počinje mladić Matej Vidović iz Tomislavgrada, koji je napravio vlastitu videoigru. I koja je na tržištu. Nagovarao brata - Mnogo se zanimljivih, pogotovo smiješnih trenutaka dogodi prilikom igranja raznih videoigara, bilo to solo ili s prijateljima s Balkana, koje ne poznajete uživo niti znate kako izgledaju. Jedino što vam je zajedničko jest ljubav prema videoigrama. Stoga sam prije četiri godine otvorio svoj YouTube kanal "Extra Games" gdje snimam videe o igricama i uživo ih projiciram na svome YouTube kanalu sa svojim pratiteljima, baš zbog toga da zanimljive i smiješne trenutke podijelim s ljudima na internetu u cilju da ih nasmijem i zabavim - kaže za Večernji list Vidović. Više je puta nagrađivao svoju publiku na svojim liveovima, bila to novčana nagrada ili primjerak neke igre. - Ne mogu si svi priuštiti neku igru koju žele. Zato sam došao na ideju da svako toliko organiziram neko darivanje - objašnjava. Što se tiče ideje o videoigri, sve je počelo u kolovozu 2022. u njegovoj radnoj sobi u kojoj je osnovao Secret Studio. Došao je na ideju da se i sam okuša u pravljenju videoigara. Ideja o igricama pretvorila se u želju i motivaciju, i tako je prije dvije godine odlučio početi rad na vlastitoj igri. - Svaki početak je težak, što god radili u životu, pa tako i meni. Početak je jako bio težak jer ulazite u neku novu dimenziju svijeta, gdje vam nije jasno kako što funkcionira. Sve vam je novo - od funkcija, programa, kodiranja i treba vremena da sve dođe na svoje. Ali nisam se predavao, bio sam uporan i malo-pomalo učio sam sve više i bolje se snalazio u programima. Naravno, bilo je uspona i padova. Dolazio sam više puta u iskušenje da odustanem, da sve zaboravim i krenem s nečim drugim u životu. Posljednji, pa čak i najveći pad dogodio mi se u ljeto 2023. godine kada sam imao problem koji tri mjeseca nisam uspio riješiti i mislio sam da je sve gotovo, da sam tada više od godinu dana napornog rada bacio u vodu, da mi je uzalud propalo vrijeme. Ali uvijek sam imao vjeru u sebe, čak i u najtežim trenucima osjećao sam da bih mogao uspjeti jer sam vječiti optimist. Tu i tamo od svakog posla treba uzeti predah, malo odmoriti od toga što radiš, ne razmišljati previše o tome i poslije, kada ohladite glavu od toga, budete pametniji - s novim solucijama kako riješiti postojeći problem koji te koči da napreduješ dalje - navodi tomislavgradski programer. Stvaranje igrice mu nije "full time job", što se kaže. Osim toga, paralelno je radio svoj pravi posao u stvarnom svijetu i posvećivao se svom YT kanalu. Tako da se tu i tamo znalo naći jedva 2-3 sata slobodnog vremena da se radi na igri, a nekada je znao sjediti i po devet sati na stolcu. Voditi YT kanal je zahtijevan posao jer se mora nekoliko sati u danu odvojiti za snimanje i montiranje, što često zna oduzeti više od pet sati u danu. Sve ovisi koliko se želite potruditi te koliko želite da vaš videouradak bude autentičan i kvalitetan. Bio je svjestan da njegov društveni život pati zbog toga, ali osjećao je u sebi da nešto dobro radi te da treba nastaviti. Nekoliko mjeseci prije objavljivanja igrice na Steamu, najpopularnijem launcheru na svijetu za kupnju videoigara za računala, gdje se sada može pronaći i njegova igra "Forgiveness", odlučio je dodati voiceover ili naraciju/sinkronizaciju, gdje glavni protagonist Ben, kojim se upravlja kroz čitavu igru, ima i audio u određenim trenucima u kojima se nađe. Tu je uključio brata Tomislava, kojeg je zamolio da posudi glas glavnom protagonistu Benu u igri. - Poslao sam mu scenarij s detaljnim objašnjenjem kako treba pristupiti tom scenariju, s kakvim emocijama to treba prenijeti publici tako da izgleda stvarno, bilo to kroz plač, ljutnju, bol, tugu i strah. Nakon kratkog vremena je pristao i nakon više pokušaja zadovoljio je moje kriterije. Priča bez spojlera Igra koju je kreirao Matej zove se "Forgiveness". Smještena je u Londonu 1985. i prati glavnog protagonista Bena koji se nakon teške rastave od žene Emme odluči na povratak u rodnu kuću kod majke Amande. Po dolasku u kuću Ben shvaća da stvari nisu onakve kakve su bile pa počinje istraživati kuću. Obilazeći prostorije kuće, Ben iskusi mnoge paranormalne aktivnosti te se zabrine za majku koju želi pronaći, nadajući se da je još uvijek živa. Ben ubrzo otkriva da majka, nažalost, više nije živa, a uz pomoć ostavljenih poruka od njezina susjeda Ivana, koji se doselio iz Jugoslavije, otkriva kakvo se zlo krije u tajnom prolazu ispod kuće. Želeći doznati što se zbilo u kući, Ben ulazi u tajni tunel u kojemu mora proći kroz gomilu zombija da bi otkrio istinu. Priča nadalje prikazuje Benovu ženu Emmu, koja ga odluči potražiti u staroj majčinoj kući. Emma je pozvala policiju i FBI, koji su pretražili kuću i tunel. Opsežnom policijskom istragom tijelo Bena nikada nije bilo pronađeno... Žanr igrice je preživljavački horor u prvom licu, s radnjom smještenom 1985. u Londonu. Igrica za PC službeno je izišla na platformi Steam 20. veljače. Vidović za Vecernji.ba navodi kako mu je ovo bilo lijepo životno iskustvo u kojem je uživao te želi nastaviti s ovim u budućnosti. Lagano počinju pripreme za novu igru te smišljanje priče i mjesta događaja. Za sada su u timu, njegovu studiju koji je osnovao, njegov brat Tomislav i on. Za sljedeći projekt možda se tim proširi na više ljudi. Zanimljiva je činjenica kako je nastalo ime njegova studija Secret Studio. Za to ime odlučio se zato što gotovo do samog kraja njegova prvog projekta nitko nije znao što radi. Nikome nije palo na pamet da razvija vlastitu videoigru. Pri završetku projekta na svom YouTube kanalu "Extra Games" javnosti je otkrio na čemu je radio u proteklih godinu i nešto dana. - Zbog toga sam svoj studio nazvao tako jer je sve bilo u tajnosti, nisam želio da itko zna što radim do trenutka dok nisam bio spremam pokazati ono čime se sada ponosim - ističe za Večernjak Matej Vidović.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.