oridor VC

Uskoro gradnja tunela Kvanj, Mostar još bliže moru

Uskoro gradnja tunela Kvanj, Mostar još bliže moru
17.04.2021.
u 08:00
Pogledaj originalni članak

Uz izvrsnu dinamiku na izgradnji dviju poddionica autoceste u južnom dijelu Hercegovine, uskoro nas očekuje i potpisivanja ugovora, kao i početak radova na trećoj koja će dodatno približiti ovaj međunarodno značajan koridor gospodarskom središtu Hercegovine - Mostaru, piše Večernji list BiH.

Uskoro potpisivanje

Federalni ministar prometa i veza Denis Lasić potvrdio je u izjavi za Večernji list kako se u razdoblju koje je pred nama može očekivati potpisivanje ugovora za izgradnju poddionice tunel Kvanj - Buna, dužine 5,2 kilometra, pri čemu će najzahtjevniji objekt biti izgradnja tunela Kvanj s dvije prometne cijevi, dužine 2645, odnosno 2720 metara. Osim te poddionice, za konačno povezivanja s Mostarom bit će potrebno izgraditi poddionicu Mostar jug - tunel Kvanj. U tom je kontekstu Lasić objasnio kako je trenutačno u tijeku prvi krug prijava za izvođača radova. Istodobno, nešto južnije radovi napreduju kako bi Hercegovina vrlo skoro dobila novih 18 kilometara moderne autoceste koja će je dodatno pozicionirati na međunarodno važnu kartu europskih prometnih pravaca, a što sa sobom, osim bržeg putovanja, nosi i brojne ekonomske perspektive. Naime, u ovom trenutku radnici i strojevi u punom su pogonu na izgradnji dviju poddionica južno od Mostara: Počitelj - Zvirovići, kao i Buna - Počitelj, a one će predstavljati značajan element u mozaiku moderne komunikacije koja će vrlo skoro spajati Mostar, Čapljinu i granicu s Republikom Hrvatskom.

Radovi na izgradnji poddionice Buna - Počitelj, dužine 7,2 kilometra, u posljednjoj su fazi. Poddionica Buna - Počitelj duga je 7,2 kilometra i dio je dionice autoceste Mostar jug - Počitelj na koridoru Vc, a vrijednost izgradnje poddionice je 25 milijuna eura. Izvođač radova na toj poddionici je kompanija Hering d.d. iz Širokog Brijega. Aktivno se radi i na poddionici Počitelj - Zvirovići ukupne dužine dužine 11,75 kilometara, koja je podijeljena na dva LOT-a. LOT 1 uključuje dio autoceste od završetka poddionice Buna - Počitelj do mosta Počitelj i od mosta Počitelj do poddionice Međugorje - Bijača.

Izvođač radova na LOT-u 1 je China State Construction Engineering Corporation Limited (Kina), a vrijednost ugovora je 56,522.840,50 eura bez PDV-a. LOT 1 podijeljen je na dvije sekcije. Na sekciji 1 nalaze se tri podvožnjaka, jedan nadvožnjak (Gradina), petlja Počitelj, naplatno mjesto CP Počitelj, spojne ceste petlja Počitelj do magistralne ceste M-17 i do regionalne ceste Domanovići - Stolac.

Objekti i most

Na sekciji 2 nalaze se tunel Počitelj, dužine oko 1200 m s dvije cijevi, tri mosta dužine oko M2 158 m, M3 72 m i M4 122 m, podvožnjak Orlovača (km 10 + 975) i naplatno mjesto CP Međugorje - Zvirovići. LOT 2 je sami most Počitelj, dužine 945 metara i maksimalne visine 100 metara. Izvođač radova za LOT 2 (Most Počitelj) je konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbajdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina), a ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28,114.889,53 eura bez PDV-a.•

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

HA
Habuhabuhabu
20:28 17.04.2021.

Nije Mostar bliže moru, već more Mostaru.