nove prilike

Online tržište spas za poljoprivredu u BiH?

17.06.2019.
u 14:00
Pogledaj originalni članak

Može li online marketing u poljoprivrednom sektoru otvoriti nove prilike za razvoj domaće poljoprivredne proizvodnje, jedno je od pitanja na koje se u posljednje vrijeme, obilježeno brojnim izazovima, pokušava dati odgovor, a prve reakcije s terena pokazuju kako je sve veći broj proizvođača koji usvajaju prednosti novih komunikacijskih tehnologija, piše Večernji list BiH. 

U okviru aktivnosti USAID/Sweden FARMA II projekta posebnu pozornost pridaju upravo ovom području, a na radionicama koje su već organizirane u Mostaru i Sarajevu poljoprivredni proizvođači pokazali su zanimanje za online tržište. Ipak, primjećeno je kako velik broj organizacija, unatoč želji za promjenama, ima ograničene resurse i znanja iz ovog područja te je s tim zaključkom na umu pokrenut proces kojim se kroz razvoj digitalne strategije, definiranje ciljne skupine i ulaganje u online oglašavanje pokušava iskoristiti potencijal društvenih mreža za promociju i rast biznisa.

Veći gradovi

Pritom je polaznicima ovih radionica prezentiran niz dobrih primjera iz prakse koji su pokazali koliko online djelovanje može pomoći razvoju poljoprivredne proizvodnje, a kroz raspravu i vježbe polaznici su prošli osnove online marketinga, kreiranja digitalne strategije i upoznali se o načinu oglašavanja preko Facebook Adsa.

Iduće radionice bit će organizirane u Tuzli i Banjoj Luci, a upravo s mišlju kako uvođenje novih komunikacijskih tehnologija pomaže poljoprivrednicima, upitali smo predstavnike proizvođača što misle o razvoju online prodaje. Vladimir Usorac, predsjednik Udruge poljoprivrednih proizvođača i mljekara RS-a, kazao je kako svakako treba pokušati i s upotrebom novih tehnologija kada je riječ o marketingu u poljoprivredi, no kaže i kako takav model treba koncentrirati na veće gradove. Svakako bi trebalo pokušati, navodi Usorac, primijeniti takav model poslovanja na prostorima gradova kao što su Banja Luka, Doboj, Bijeljina, Tuzla, Bihać, Mostar, Sarajevo te ističe kako treba probati sve što bi moglo donijeti pogodnosti razvoju domaće poljoprivredne proizvodnje.

Uspješni primjeri

Inače, u susjednoj Republici Hrvatskoj već postoje uspješni primjeri online oglašavanja i prodaje, i to na prilično visokoj razini organizacije. Jedan od njih je i internetska aplikacija “Domaća web-tržnica”, a koja je rezultat realizacije projekta “Organizacija sustava izravne prodaje poljoprivrednih proizvoda korištenjem internet-tehnologije” (akronim: OSIPPPIT), koji je financiran u okviru Operativnog programa IPA Slovenija - Hrvatska 2007. - 2013. Projekt ima dva strateška cilja; prvi je promoviranje mogućnosti i načina izravne prodaje, kao i koristi koje ona ostvaruje i za proizvođača i za kupca, a pritom se u obzir uzima nekoliko stavki poput financijski povoljnijeg načina prometa proizvoda, trenutačne naplate prodanih proizvoda, kao i neposrednog uvida u tehnologiju proizvodnje. Drugi cilj je organizacija i pokretanje sustava izravne prodaje poljoprivrednih proizvoda na području Istre korištenjem interneta, i to kroz prikupljanje iskustava i primjera dobre prakse u izravnoj prodaji poljoprivrednih proizvoda korištenjem interneta u Italiji i Austriji. Upravo su poljoprivredni proizvođači u zemljama Europske unije već dulje vremena aktivni u korištenju interneta u svrhu prezentacije svojih proizvoda te se na njihovim stranicama može na jednostavan i brz način vidjeti cjelokupna ponuda proizvoda, proces uzgoja, kao i načini naručivanja i isporuke. Pritom je ključno ostvarivanje dvosmjerne komunikacije te su proizvođači u svako doba dana dostupni za sve vrste pitanja vezanih uz svoje proizvode, a krajnji korisnik može preko nekoliko klikova mišem naručiti odabrani artikl koji će mu, zahvaljujući veoma razvijenom sustavu brze pošte, biti isporučen brzo i sigurno. •

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.