statistički podaci

Na tržnicama za 4 god. prodaja upola manja

Na tržnicama za 4 god. prodaja upola manja
29.10.2015.
u 06:15
U rujnu je vrijednost prodaje iznosila 2,280.443 KM, a u rujnu 2011. 4,847.832 KM
Pogledaj originalni članak

Vrijednost prodaje poljoprivrednih proizvoda na tržnicama u Federaciji BiH u rujnu ove godine iznosila je 2,280.443 KM, što predstavlja smanjenje prodaje za 434.189 KM, ili za 15,99 posto u odnosu na rujan 2014. godine.

U ukupnoj prodaji poljoprivrednih proizvoda na tržnicama, promatrano po skupinama proizvoda, povrće je sudjelovalo s 43,79 posto, voće s 22,71 posto, perad i jaja s 11,40, krumpir sa 6,54, a grožđe s 4,94 posto. Med i vosak su sudjelovali s 4,88 posto, mlijeko s 3,08, a žita s 1,87 posto, podaci su Federalnog zavoda za statistiku.

Prodaja na tržnicama u posljednjih nekoliko godina se prepolovila, a brojni ekonomisti smanjenje prodaje na tržnicama smatraju razlogom za uzbunu, s obzirom na to da su proizvodi sa zelenih tržnica osnovna hrana najvećeg broja stanovnika.

Usporedbe radi, vrijednost prodaje poljoprivrednih proizvoda na tržnicama u Federaciji BiH u rujnu 2013. godine iznosila je oko tri milijuna KM, što je za 347.632 KM ili 10,6 posto manje u odnosu na isti mjesec 2012. godine, podaci su Federalnog zavoda za statistiku. U ukupnoj prodaji poljoprivrednih proizvoda na tržnicama, promatrano po skupinama proizvoda, povrće je sudjelovalo s 40,5, voće s 24,1, perad i jaja s 10,3, a med i vosak sa 6,5 posto. Grožđe je sudjelovalo s 5,2 posto, krumpir s pet posto, mlijeko s 4,4, a žita s 2,4 posto. Da se u posljednje četiri godine prodaja na zelenim tržnicama prepolovila, govore i statistički podaci iz 2011. godine kada je vrijednost prodaje poljoprivrednih proizvoda na tržnicama u Federaciji BiH u rujnu iznosila 4,847.832 KM, što opet predstavlja smanjenje za 8,3 posto u odnosu na rujan 2010. godine, podaci su Federalnog zavoda za statistiku. U ukupnoj prodaji povrće je sudjelovalo s 29,8, voće s 21,3, mlijeko i mliječni proizvodi sa 17,6, a perad i jaja sa 8,1 posto.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.