prijevare potrošača

Jedna cijena na policama, druga na blagajni

Jedna cijena na policama, druga na blagajni
16.01.2019.
u 12:30
Pogledaj originalni članak

Kad je riječ o kršenju njihovih potrošačkih prava, stanovništvo Republike Srpske najviše se žali na to da trgovci ne prihvaćaju reklamacije na tehničke proizvode, odjeću, obuću te dvostruke cijene za jedan te isti proizvod. To nije rijetka pojava u trgovinama, gdje su neusklađene cijene na policama i na blagajni, tako da nikad nisu sigurni koji proizvod koliko košta.

Ipak, kako potvrđuju u udrugama koje se bave zaštitom potrošača, najviše pritužbi dobivaju na račun kvarenja u jamstvenom roku bijele tehnike i malih kućanskih aparata.

– Problem je što se bijela tehnika, koja nije jeftina, kvari u jamstvenom roku, na što potrošači reagiraju. Potrošač je dužan nakon kupnje proizvoda sačuvati račun ili ga kopirati i ovjeriti, kao i ispunjeno jamstvo, što je dovoljno da bude zaštićen i da može dobiti novi ili servisirani proizvod, odnosno novac natrag. Potrošači se u posljednje vrijeme posebno žale da su dovedeni u zabludu, jer se pod logom jednog proizvođača prodaje bijela tehnika proizvedena u potpuno drugoj zemlji – kaže izvršna direktorica trebinjske Udruge potrošača “Oaza” Nedeljka Ilijić.

Iz Udruge za zaštitu potrošača “Reakcija” priopćili su da su se prigovori kupaca lani u velikoj mjeri odnosili na neusklađenost cijena na policama i na blagajni.

- Nisu bili rijetki slučajevi da je jedna cijena pisala na polici, a na blagajni se obračunavao i naplaćivao uvećani iznos. Apeliramo na kupce da koriste svoja zakonska prava, informiraju se o njima i tako se zaštite. Potrošači trebaju postupiti po prvom koraku u rješavanju potrošačkih prava, i to upisom u knjigu reklamacija kod trgovca. Uprava trgovine dužna je odgovoriti u roku od 8 dana, kako propisuje Zakon o zaštiti prava potrošača RS – naglasili su u udruzi i dodali da se mnogo prigovora odnosi i na isporuku toplinske energije te usluge telekomunikacijskih operatora i javnog gradskog prijevoza, i to najviše na račun i cijenu usluge, piše srpskainfo.com, portal “EuroBlica”.

Na osnovi reklamacija u kojima su potrošači tražili zaštitu svojih prava, republička tržišna inspekcija je lani obavila 144 kontrole, a u 102 slučaja utvrđeno je da su žalbe bile opravdane.•

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.