STATISTIKA

Građani nisu zamijetili smanjenje cijena u BiH

Foto: import
Građani nisu zamijetili smanjenje cijena u BiH
13.02.2014.
u 09:14
Pogledajte samo mlijeko i mliječne proizvode? Možda nešto i pojeftini, ali su to vjerojatno robe kojima je istekao rok ili su sumnjive kvalitete, tvrdi začuđena žena koju sam pitao jesu li namirnice sada nešto jeftinije
Pogledaj originalni članak

Iako su statistike u posljednjim mjesecima registrirale pad cijena, bh. građani nisu osjetili ova sniženja, ne barem do sada. U ovoj državi cijene i dalje rastu. Umjesto sniženja, evidentna su nova poskupljenja, a najavljuju se nova. Od početka godine, osim cigareta i goriva, evidentirano je i povećanje cijena voća, povrća, nekih vrsta mesa i tako redom.

Samo veće cijene

- Nisam zapazila nikakva pojeftinjenja, osim ako ne mislite na ove rasprodaje po trgovinama obuće i odjeće. One su opet sumnjiva, barem što se tiče kvalitete. Ja, zapravo, svakim novim dolaskom u trgovine vidim nove, veće cijene.

Pogledajte samo mlijeko i mliječne proizvode? Možda nešto i pojeftini, ali su to vjerojatno robe kojima je istekao rok ili su sumnjive kvalitete, tvrdi začuđena žena koju sam pitao jesu li namirnice sada nešto jeftinije.

Da je 1,5 maraka za litru mlijeka u nekim slučajevima i “niska” cijena, pokazuju drastičniji primjeri iz pojedinih bh. gradova, gdje se ovaj proizvod, bez kojeg ne mogu ni stari ni mladi, plaća u prosjeku 1,8 KM, a Širokobriježani ga plaćaju čak i dvije marke. Nove, znatno veće cijene imaju i sirevi, trapist, edamer i gauda. Prosječno, za kilogram ovih vrsta sireva trebalo je izdvojiti 13,3 KM, desetak posto više od prošlogodišnjih prosječnih cijena. Zabilježen je i sličan porast cijene maslaca, ali i ostalih proizvoda čija se osnova zasniva na mlijeku, što trgovci opravdavaju novim nametima na robu iz Hrvatske, a nakon njenog ulaska u EU.

Što kaže statistika

Agencija za statistiku BiH je objavila da su cijene proizvoda i usluga koje se koriste za osobnu potrošnju u BiH u prosincu prošle godine u prosjeku niže za 0,3 posto u odnosu na prethodni mjesec. Prema njihovim podacima, zabilježen je i pad u odjeljcima ‘odjeća i obuća’ za 2,3 posto, ‘namještaj, kućanski uređaji i redovito održavanje kuće’ za 0,4 posto, ‘alkoholna pića i duhan’ za 0,3 posto, ‘prijevoz’ za 0,3 posto, ‘hrana i bezalkoholna pića’ za 0,2 posto, te ‘rekreacija i kultura’ za 0,1 posto.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.